Jókedvűen a hétköznapokban

Jókedvűen a hétköznapokban

Az optimizmus hónapjában „Tüdőtakarítás” relaxációs gyakorlattal kezdtük a foglalkozást. Átbeszéltük ez elméleti hátteret, pozitív gondolatokat gyűjtöttünk. A munkafüzet táblázatát kitöltöttük: „Optimista? Pesszimista?”. Nagyon örültem, hogy egyre több optimista gondolatot tudtak megfogalmazni.
Színezővel folytattuk, egy nevetős kislányt és kisfiút kellett kiszínezni. A színezés közben többször meghallgattuk a hónap dalát, néhányan énekeltek is. Ezután következett a mesehallgatás: Czigány Zoltán: Csoda és Kósza mesekönyvéből, a Csoda és Kósza a pizzériában c. mesét olvastam el nekik. Ezután megbeszéltük a mese tanulságát. Az első foglalkozást meditációval zártuk.
A második foglalkozást zenével, tánccal kezdtük. Folytattuk a színezést a nevetős gyerekalak felé a szövegbuborékban, vagy csak úgy egy mondatban leírták, hogy mi az, ami nekik örömet okoz, mi az, ami őket mosolygásra készteti. Nagyon jó mondatok születtek: „A világ”, „Amikor a családommal együtt vagyunk.”, „Sok a barátom” „Az, hogy a tesómnak valóra vált az álma”, „A napsütés”. Az elkészült színezőket a táblára helyeztük ki. A foglalkozás végén összegyűjtöttük, hogy milyen gondolatokkal lettek gazdagabbak, mit viszünk magunkkal az óráról. Nagyon örültem neki, hogy sokkal jobban keresik a dolgok, események pozitív oldalát, mint az előző évek foglalkozásain. A második foglalkozást is meditációval zártuk.
Továbbra is nagyon örülök neki, hogy a Boldogságóra program során, sok gondolattal, élménnyel leszünk/lettünk gazdagabbak: nemcsak a gyerekek, hanem jómagam is. Mikor bejelentem nekik, hogy Boldogságóra következik, mindig hangosan éljeneznek, örömmel várják a foglalkozásokat. Többen kihangsúlyozták, hogy a Boldogságóra a kedvenc órájuk.

Képek