Jócselekedetek gyakorlása

322027618_1227475854852825_5151926652418795561_n.jpg

A csoportunkban nagyrészt 2,5 éves gyermekek járnak, ezért a témát a különböző tevékenységek segítségével dolgoztuk fel. Először azt játszottuk, hogy ők most jó tündérek, és segítenek az ünnepi készületben. Kidíszítettük a csoportszobánkat, sütöttünk, főztünk, takarítottunk a babakonyhában.
Resztoratív-kör módszerével, életkori sajátosságaiknak megfelelő szinten társalogtunk a gyermekekkel a közelgő ünnepekről, a szeretetről. Az adventi koszorúnkat körbe ültük, és meggyújtottuk rajta a szeretet lángját. Arról is beszélgettünk, hogy nemcsak kapni, hanem adni is jó. Hogy átéljék „az adni jó érzését,” a szüleiknek késztettünk egy kis ajándékot. Boldogan festették a kis fenyőfákat, amellyel megajándékozhatják szüleiket, megköszönve szeretetüket.
Azt is gyakoroltuk, hogy milyen érzés a „jó cselekedet”. A családot is bevontuk a programba: otthon is végeztek jó tetteket, ezt kis szívecskékkel ösztönöztük. Aki valamit segített otthon, és az óvodában, az kapott egy szívecskét. Másnap „a mit tettél jót” kérdésre lelkesen mesélték, hogy milyen sokat segítettek. Nagy öröm töltött el bennünket, hogy életkori sajátosságaikat felülmúlva, nagyon ügyesen számoltak be „jó cselekedeteikről” élmény volt hallgatni a jó tetteiket.
Eseményekben, élményekben, örömökben gazdag hetünk volt. A tevékenységek és beszélgetések segítségével igyekeztünk megalapozni a gyermekekben, a jócselekedetek, boldogító erejét. a segítségnyújtás, „az adni jó” érzésnek kettősségét: nem csak azt tesszük boldoggá, akinek jót teszünk, hanem, az saját magunkra is jó hatással van, ha boldogabbá tesszük az embereket.

Képek