Jó cselekedetek

- Csoport neve: Legyünk boldogok szakkör
- Budafok - Tétényi Baross Gábor Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Boldogító jócselekedetek
- (113 megtekintés)
Ez a hónapunk elég szerencsétlenül alakult, egy hét kivételével az osztály otthonról tanult, digitális távoktatásban.
Így a boldogságórák anyagát is online küldtem ki a gyerekeknek.
Kezdetként megnézték a Más cipőjébe bújva című kisfilmet. Ebből kiindulva kellett végiggondolniuk a következőket: Mikor tettél jót legutóbb? Hogyan érezted magad, amikor jót tettél? Mit jelent a következő közmondás? : „Jobb adni, mint kapni.”
Mit jelent ez a közmondás? : „A kedvesség megtérül.” Milyen formái lehetnek a jó cselekedeteknek? A karácsony közeledtével kivel tehetnél jót? Hogyan, milyen módon?
Utána tértünk át a „Mit tehetek magamért” témakörre. Ehhez töltötték ki a „Jó cselekedetek virágát”.
Választható feladat volt a „Mennyire vagy segítőkész? teszt kitöltése és önálló értékelése.
A második órát a Trevi-kút történetének megismerésével kezdtük. Saját Tervi-kút készítését is javasoltam. „Tetszőleges eszközökkel készíts saját Trevi-kutat! Engedd el a fantáziádat, mert pl. ez lehet egy „speciális” befőttesüveg is. Gyűjthetsz benne aprópénzt, amit felajánlhatsz egy jótékonysági szervezetnek, vagy játékokat, finomságot vásárolhatsz belőle, vagy odaadhatod rászoruló gyerekeknek vagy idős embereknek.” Az adakozás, jótékonykodás örömét nagyon fontosnak tartom megismertetni a gyerekekkel, pláne a karácsonyi időszakban.
Ehhez kapcsolódott az utolsó feladat is, a 31 napos jó cselekedet kihívás. Így változtattam meg:
„Tervezd meg, mindegyik rublikához írd oda, kivel fogod megtenni és mikor! Próbáld meg karácsonyig megvalósítani mindegyiket! Ami sikerült, pipáld ki!” Kíváncsi vagyok, kinek mennyit sikerült megvalósítani.
Levezetésként mindkét óra végén meghallgathatták a hónap dalát.