Izmok, lábak, szívek!

Izmok, lábak, szívek!

Ebben a hónapban a testmozgásé a főszerep. A boldogságórás mindennapjainkat igazán nagy mértékben áthatotta a mozgás. Még nagyobb hangsúlyt tettem, terveztem, szántam erre a témára. Kiaknáztam minden lehetőséget. Használtam a boldogságórás könyvet. Hallgattuk a dalt, dalokat, közben jókat táncoltunk. Az órákat úgy állítottam össze, hogy mindig legyen benne változatosan a mozgás, játék, ami a lélekre ugyancsak hat. Az iskolakertünkben hálavirágokat ültettünk, addig is mozogtunk a jó levegőn. Minden nap, egy osztály kezdeményez közös játékot javaslatomra valamelyik szünetben. Egyre többen csatlakoznak. Kistérségi versenyt rendeztünk, ahol együtt mozogtunk, versenyeztünk, örömteli játékokat játszottunk.
Minden eddigi témával ötvöztük a mostanit, felszínen tartva a korábbi, fontos gondolatokat. Erőt merítő gondolatokat gyűjtöttünk, hogy még optimistább szemüvegen keresztül szemléljük a körülöttünk zajló eseményeket. A sportversenyen utolsó lett csapatunk. Egy a lényeg, hogy mindent megtettek a gyerekek. Próbáljuk javunkra fordítani, a fejlődésünket szolgáló eredménynek könyvelni ezt a helyezést.
A társas kapcsolatok gyakorlásának jó példája a versenyen való ismerkedés, az élményjáték, mely összehoz eddig ismeretlen diákokat is. Tanulóim, egyébként az eltelt időszakot figyelembe véve, a sok boldogságórás gyakorlat, módszer, játék alkalmazásával kimondottan jó irányba alakulnak. Boldogító jócselekedeteik száma napról napra egyre több. Jó ezt látni, hogy mennyit jelent, ha a mindennapokat átszövi a szeretet érzése, a boldogságra törekvés. Minden hónapban kitűzzük a céljainkat, bár nem kevés dologgal kell megküzdjünk a mindennapokban. Egyre több ötletet adnak a gyerekek is egymásnak. Gyűjtjük és megünnepeljük az örömöket, fókuszálunk a jobb irányra. Ha úgy adódik hibázunk, megbocsátunk magunknak és másoknak.
Interaktív játékunkat, melyet én találtam ki, javaslom másoknak is. Gyerekek ülnek több asztalnál, melyek egy-egy helyszínt jelentenek. Hálaerdő, optimista rét, társas kapcsolatok szigete, boldogító jó cselekedetek tava, célok hegye, megküzdés tengere, apró örömök forrása, megbocsátás hídja, testmozgás tisztása. Vannak, akik egyik helyszínről a másikra vándorolnak, különböző feladatokkal megbirkózva. Jelen van a mozgás, gondolkodás, képzelet, fantázia, szókincsfejlesztés, közösség, személyiségformálás, gondolkodásmód, szemléletformálás stb.
Mesét szövünk, próbákat teljesítünk az adott helyszínen, adott témában a gyerekek javaslatára, az én iránymutatásommal.
Jó, hogy megismertem ezt a programot! Nemcsak nekem segít, hanem tanítványaimnak is! Köszönöm! Köszönjük!

Képek