Imádok élni

- Csoport neve: Torpikek2
- Pókaszepetki Festetics Kristóf Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Apró örömök élvezete
- (25 megtekintés)
Március témaköre:
Apró örömök élvezete
A boldogságórát megelőzően kirándultunk egy jót a falu határában található Zala folyóhoz. Célom az volt, hogy az egészséges mozgáson kívül megtapasztaljuk érzékszerveink segítségével a természet szépségeit. Tanítványaim a séta közben hangosan rácsodálkoztak a növényekre, állatokra, természeti jelenségekre stb… Természetesen gyűjtöttünk terméseket is, melyeket felhasználunk majd technika és rajzórán. Mivel jól sikerült a kirándulásunk, ezért a boldogságórán már kellő mértékben motiváltak voltak a gyerekek.
1.) Mozgással kísért dal éneklése a testrészekről, érzékszervekről: (A fejem, a vállam, a térdem, a bokám, a szemem, a fülem, az orrom, a szám…) Körben állva egyre gyorsabban énekeljük és mutatjuk a megfelelő testrészt vagy érzékszervet.
2.) Beszélgetőkör:
Emlékezzetek vissza arra, hogy a séta alkalmával milyen apró örömforrást fedeztetek fel! Egyéni észrevételek elmondása. pl.: ibolya illata, folyó (vízmorajlás), pipitér, jácint (szín, illat), madár (csicsergés), stb…
3.) A tapasztalás élményei alapján örömforrások elhelyezése.
A csoportok öntapadós jegyzettömb lapocskáira felírják a számukra legkedvesebbeket, amit az érzékszervek táblázatába ragasztva elhelyeznek.
4.) Apró örömök:
a) Rajzoljátok le egyénileg, hogy milyen örömök értek benneteket márciusban!
b) Hallgassuk meg közben Bagdi Bella: Imádok élni című dalát!
5.) Bemutató:
Az „idegenvezetők” meghallgatása a rajzok bemutatásával.
6.) Örömmeditáció
Az eltérő képességű gyerkőcök a csoportokban remekül együttműködtek az órán, folyamatosan segítették egymást a különböző feladatok és játékok oldása közben.
A tanítványaim felszabadultak és vidámak voltak az órán. Nagyon boldog voltam, hiszen az óra végén sok jutalomkártyát osztottam ki.