IKIGAI

Bemutató-óra.jpg

Órakeret: 70 perc (dupla rövidített óra)
Pedagógus: Szintai Éva
Osztály: 7.b
Időpont: 2021. 12. 11.

„A boldogság órák célja: a pozitív orientáció készségszintű elsajátítása.”
„Ebben a fejezetben gyerekek figyelmét arra irányítjuk, hogy ők a társas kapcsolataikért felelős szereplői. Többféle kapcsolatrendszer működést körbejárjuk, a barátság és a családi kapcsolatok lesznek ezek közül a leghangsúlyosabbak. Mindenképpen tudatosítani szeretnénk a diákokkal, hogy a társas kapcsolatok folyamatos törődéssel, ápolással tarthatóak karban. Hogy a jó kapcsolat nem magától értetődik, és hogy a konfliktusok, problémák is megoldhatók közakarattal, kedvességgel. A társas kapcsolatokban rejlő boldogító erő felszabadításának módjai, reméljük, életük részévé válnak.”
Kk/8. o., 99. o.

Felhasznált irodalom, tanulási segédletek:
1. Bagdi Bella- Prof. Dr. Bagdy Emőke: Boldogságóra (Kézikönyv pedagógusoknak) 10-14 éveseknek, Jobb Veled a Világ Alapítvány, Copy & Conzulting Kft., Budapest, 2017
2. Bagdi Bella- Prof. Dr. Bagdy Emőke: Boldogságóra- Munkafüzet 10-14 éveseknek, Jobb Veled a Világ Alapítvány, Copy & Conzulting Kft., Budapest, 2017
3. Bagdi Bella: Repülj velem! CD, Szerzői kiadás 2017.
4. Bagdi Bella: Világomban minden rendben CD, Szerzői kiadás 2017.
5. Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok kártya, Szerzői kiadás 2013.
6. Bagdi Bella: Boldogító erősségek kártya, Szerzői kiadás 2017.
7. https://www.youtube.com/watch?v=kfTK60VE3sI
8. https://www.podcastics.com/podcast/the-iki-guys-podcast/

IDŐKERET AZ ÓRA MENETE TANULÓI MUNKAFORMA ESZKÖZÖK

RÁHANGOLÓDÁS-15 perc

Témakör meghatározása: Társas kapcsolatok

Köszöntés-mosollyal 2’
1. Kaptál egy követ…koncentrációs gyakorlat-egész óra 2’

2. Irányított meditációs gyakorlat: Buborékban elengedem….kicsit másként 2’

Kk/ 40. o. /39.

3. Idézetek felolvasása- rövid értelmezése, az óra témájának körvonalazása 5’

Mf/41-43.o.
4. Nagyon becsüllek, mert….IKIGAI -PPT kép
Kk/106.o. -PÁROS munka
4’

JELENTÉSTEREMTÉS-kétszer 30 perc

5. Adj egy ötöst!
Kéz tabló-tábla 6’
Kk/108.o.
• értelmezés, közös fogalomgyűjtés
• „kedvenc” kiválasztása, bemutatása

6. Keresd a párját!
„ragacs” a szék aljára 6’
• Az irodalmi példák
„oldások”

7. Szituációs játék 8’

• „Kapcsolj! ”
Szoborjáték, gesztusnyelv, SMS, …
Közben zenehallgatás: Bagdi Bella-Hooponopono/
Jól csak a szívemmel láthatok

SZÜNET

• „Szélfútta fa….”-átvezető gyakorlat 2’
• csoportmunka be- 10’
mutatása

8. Szófelhő alkotás 4’
tábla: szívecseke tabló
• „Szívvel-ésszel”
• Boldogító erősségek
• „kártyavásár”

9. Tanmese – tanári felolvasás 14’
PPT

• Kk/107.
• szorgalmi feladatok: Szókratész, filozófia, görög színház
• „görög színház”
• Tanulság?

LEZÁRÁS- 5 perc

10. Zenehallgatás 3’

• Bagdi Bella-Hooponopono
/jól csak a szívemmel láthatok
• Mit üzen nekem?

+ Mit viszek magammal? 2’
• Véleménykör
• Én és a kő

Elköszönés mosollyal

Képek