IKIGAI

- Csoport neve: mindenamijo
- Gyulai Implom József Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Társas kapcsolatok
- (104 megtekintés)
Órakeret: 70 perc (dupla rövidített óra)
Pedagógus: Szintai Éva
Osztály: 7.b
Időpont: 2021. 12. 11.
„A boldogság órák célja: a pozitív orientáció készségszintű elsajátítása.”
„Ebben a fejezetben gyerekek figyelmét arra irányítjuk, hogy ők a társas kapcsolataikért felelős szereplői. Többféle kapcsolatrendszer működést körbejárjuk, a barátság és a családi kapcsolatok lesznek ezek közül a leghangsúlyosabbak. Mindenképpen tudatosítani szeretnénk a diákokkal, hogy a társas kapcsolatok folyamatos törődéssel, ápolással tarthatóak karban. Hogy a jó kapcsolat nem magától értetődik, és hogy a konfliktusok, problémák is megoldhatók közakarattal, kedvességgel. A társas kapcsolatokban rejlő boldogító erő felszabadításának módjai, reméljük, életük részévé válnak.”
Kk/8. o., 99. o.
Felhasznált irodalom, tanulási segédletek:
1. Bagdi Bella- Prof. Dr. Bagdy Emőke: Boldogságóra (Kézikönyv pedagógusoknak) 10-14 éveseknek, Jobb Veled a Világ Alapítvány, Copy & Conzulting Kft., Budapest, 2017
2. Bagdi Bella- Prof. Dr. Bagdy Emőke: Boldogságóra- Munkafüzet 10-14 éveseknek, Jobb Veled a Világ Alapítvány, Copy & Conzulting Kft., Budapest, 2017
3. Bagdi Bella: Repülj velem! CD, Szerzői kiadás 2017.
4. Bagdi Bella: Világomban minden rendben CD, Szerzői kiadás 2017.
5. Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok kártya, Szerzői kiadás 2013.
6. Bagdi Bella: Boldogító erősségek kártya, Szerzői kiadás 2017.
7. https://www.youtube.com/watch?v=kfTK60VE3sI
8. https://www.podcastics.com/podcast/the-iki-guys-podcast/
IDŐKERET AZ ÓRA MENETE TANULÓI MUNKAFORMA ESZKÖZÖK
RÁHANGOLÓDÁS-15 perc
Témakör meghatározása: Társas kapcsolatok
Köszöntés-mosollyal 2’
1. Kaptál egy követ…koncentrációs gyakorlat-egész óra 2’
2. Irányított meditációs gyakorlat: Buborékban elengedem….kicsit másként 2’
Kk/ 40. o. /39.
3. Idézetek felolvasása- rövid értelmezése, az óra témájának körvonalazása 5’
Mf/41-43.o.
4. Nagyon becsüllek, mert….IKIGAI -PPT kép
Kk/106.o. -PÁROS munka
4’
JELENTÉSTEREMTÉS-kétszer 30 perc
5. Adj egy ötöst!
Kéz tabló-tábla 6’
Kk/108.o.
• értelmezés, közös fogalomgyűjtés
• „kedvenc” kiválasztása, bemutatása
6. Keresd a párját!
„ragacs” a szék aljára 6’
• Az irodalmi példák
„oldások”
7. Szituációs játék 8’
• „Kapcsolj! ”
Szoborjáték, gesztusnyelv, SMS, …
Közben zenehallgatás: Bagdi Bella-Hooponopono/
Jól csak a szívemmel láthatok
SZÜNET
• „Szélfútta fa….”-átvezető gyakorlat 2’
• csoportmunka be- 10’
mutatása
8. Szófelhő alkotás 4’
tábla: szívecseke tabló
• „Szívvel-ésszel”
• Boldogító erősségek
• „kártyavásár”
9. Tanmese – tanári felolvasás 14’
PPT
• Kk/107.
• szorgalmi feladatok: Szókratész, filozófia, görög színház
• „görög színház”
• Tanulság?
LEZÁRÁS- 5 perc
10. Zenehallgatás 3’
• Bagdi Bella-Hooponopono
/jól csak a szívemmel láthatok
• Mit üzen nekem?
+ Mit viszek magammal? 2’
• Véleménykör
• Én és a kő
Elköszönés mosollyal