Hősparádé

332805131_731635741801754_391319974600032850_n.jpg

Ebben a hónapban letten egy nyolcadik osztály osztályfőnöke. Nem tanítok ebben az osztályban, bár az évek során több közös program is részt vettem velük, így ismertem őket. Boldogságóránk azonban ez volt az első. Nem tudtam mennyire motiválhatók, együttműködők, nyitottak erre a programra. Több tanulónak megrázkódtatásoktól terhes, nehéz hónapok állnak a hátuk mögött, szó szerint meg kell/ kellett küzdeniük a nehézségeikkel nap, mint nap. Így különösen aktuálisnak éreztem a hónap témáját.
Bevezetésként egy relaxációs gyakorlatot végeztünk. Célom az volt, hogy ellazuljanak, ugyanakkor nyitottá is váljanak a befogadásra. Szokatlan volt számukra a feladat, de pozitív kicsengésű reakciókat tapasztaltam. Miután 8. osztályosokról van szó, ezért a megküzdési stratégiákról, azok elméletéről, saját bevált gyakorlataikról, tapasztalataikról egy spontán beszélgetés alakult ki. Nekem is tanulságos volt, hogy ki hogyan reagál egy-egy problémára. Jóleső érzés volt – ahogy hallgattam az érveiket- mennyire figyelnek egymásra, tiszteletben tartják a másik véleményét.
A választható feladatok közül a Hősparádé feladat ragadta meg a fantáziájukat. Végül a feladatot kicsit átalakítva, egy tanulóról körvonalrajzot készítettek a táblára, s ezt a figurát öltöztették fel olyan kiegészítőkkel, mely képessé teheti valamely probléma megoldására, kivédésére.
Az alábbi megoldás született:
• A hős kezében van egy Stop tábla, melynek felmutatásával megállíthatja a bajt, tragédiát, mielőtt még az bekövetkezne.
• Fején van egy sapka, amely elűzi a negatív gondolatokat, erősíti a pozitívumokat.
• Csuklóján van egy barátság karkötő, amely segít neki új barátokat szerezni.
• Arcán álarc van, amely segít a lámpaláz leküzdésében.
• Vállán köpeny van, ez védi a negatív energiáktól.
• Szíves pólója bevonzza a szeretetet.
• Csuklóján egy óra jelzi, ha kedvesebbnek kellene lennie a másikkal.
• A kezében tartott kalapács jelképezi azt az erőt, amivel leküzdi az útjába álló akadályokat.

Képek