Ho’oponopono

Ho’oponopono

A tevékenység címe: Ho’oponopono
Életkor: 3-7 év
Csoport: Katica csoport
Ismeretkör: Mesélés, verselés
Fő didaktikai feladatok: A gyermekek érzelemvilágának érzékenyítése. A megbocsájtási képesség erősítése. A másik személy felé történő odafordulás megláttatása.
Tevékenységek közötti átjárhatóság: Mozgás.
Felhasznált források: Ho’oponopono – interaktív játék. Bezzeg Andrea: Tündéri bocsánat (Bagdi Bella-Prof. Dr. Bagdy Emőke-Tabajdi Éva: Boldogságóra kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek)

A tevékenység menete:
Párhuzamosan végezhető tevékenységek:
– megbocsájtás ajándékának és jelének kiszínezése ceruzával, zsírkrétával, filccel
– BeeBot pálynán eljutás a szigetre
– Puzzle: Ho’ponopono négy szava képének kirakása
Előzetesen Bezzeg Andrea: Tündéri bocsánat című meséjének meghallgatása több napon keresztül. Ezzel a témára törtnő rávezetést célom megvalósítani.

A Boldogságóra tevékenység megkezdése a csoport szokás és szabályrendszerének megfelelően a mesére hívó mondóka segítségével:
„Egyszer régen nagyon régen kint jártam a meseréten, ahogy keltem, ahogy jártam tudjátok, hogy mit találtam? Semmi mást csak egy mesét. Kezdem is a legelején.”
Ez a mese interaktív jellege miatt nem igényli, hogy megvárjam a gyermekek elhelyezkedését, hanem már álló helyzetben kezdem el a történetet és folyamatosan vonom be a gyermekeket szereplőként egy-egy jelképes eszköz átadásával. A gyermekekkel közösen megyünk el a szigetre és fedezzük fel azt, majd derítjük ki a Ho’oponopono szó jelentését.
Az interaktív mese végén szabad játékba és párhuzamosan végezhető tevékenységbe történő visszatérés, vagy a mozgásos pályán további tevékenykedés, a megbocsájtás jelének színezésére is lehetőség van.

Képek