„Hogyan bocsássak meg másoknak? Ha senkit sem ítélnél el, sohasem kellene megbocsátanod.” Anthony de Mello

Megbocsátás-illusztráció-3.png

Az április hónap témája a megbocsátás volt iskolánkban a 2020/2021-es tanévben is. A 7/f osztályos diákok a téma komolysága ellenére igazán fontos gondolatokat fogalmaztak meg, hogy számukra mi is jelent a megbocsátás, milyen további érzelmekre asszociálnak a szó hallatán. Az egyik digitális osztályfőnöki óra elején egy bemelegítő feladatot kaptak a közös Padlet felületünkön a diákjaim, majd arra kértem őket, hogy egymást szólítva mindenki ossza meg a véleményét a témával kapcsolatban, így a következő gondolatokat említették meg a tanulók: „A megbocsátás sosem könnyű, mert már nem tudjuk visszatekerni az idő kerekét. Azért is nehéz ez, mert ha valaki nem gondolja komolyan a bocsánatkérést, akkor csak a felszínen kér bocsánatot, és ebben a helyzetben nehéz szívből megbocsátani a másiknak. Azért jó, ha megbocsátunk a másiknak, mert akkor az minket is jó érzéssel tölt el, és nekünk is jó meg a másiknak is. A megbocsátáshoz fontos, hogy közelebbi viszonyban legyünk a másikkal és bizalom is szükséges ehhez.”
A téma kapcsán beszélgettünk olyan fontos fogalmakról is, mint például az ítélkezés, és ennek komolyabb megjelenési formáiról is. Ez igazán érdekes és különleges volt a diákok számára, mert új szavakat tanultak, így érdeklődve dolgoztak velem az online felületen, ahol párosítani kellett a fogalmakat a képekkel és a meghatározásaikkal.
Egy másik digitális osztályfőnöki órán – kihasználva a Teams felület adta breakout room lehetőségét – csoportokba osztottam az osztályomat és az Úgy szeretném című vershez kellett ötleteket gyűjteniük, majd illusztrációt is készítettek a lelkesebb diákok a vershez.
Az órák igazán hasznosnak bizonyultak és azt is éreztem osztályfőnökként, hogy a tavalyi évhez képest már sokkal érettebb gondolatokat osztottak meg velem diákjaim, aminek igazán örültem, hiszen még csak 7. évfolyamosok, de már így is aktívan, talpraesetten dolgoztak az órákon.

Képek