Hálásan boldog vagyok!

461266681_2463981783811728_5827944359685803572_n.jpg

Az új nevelési évben tovább folytatódnak a Mosómaci csoportban a Boldogság foglalkozások. Újra találkoztunk Boldog Dórával, aki kirándulni ment a nyári szünetben. Elmesélte, hogy merre járt a nyári időszakban és érdeklődve hallgatta a gyerekek nyári élményét.
Dóra sajnos nem talált vissza a Boldog várba, ezért a gyerekek segítségét kérte. Új feladatok állnak a gyermekek előtt, azért, hogy újra visszataláljon a szeretett otthonába.
Elsőként a Hála fogalmát elevenítettük fel a gyermekekkel. Megbeszéltük ki miért hálás. Örömmel hallgattam, hogy a gyerekek a szüleikér, testvéreikért és barátaikért hálásak.
A foglalkozást egy relaxációval indítottam. Az „Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj ügyesedj” játékkal bevezettem a tevékenységet. A gyerekközpontúság érdekében eléneketük az „Alma, alma, piros alma” című dalt, valamint a „Lipem, lopom a szőlőt” kezdetű dalt.
A ráhangolódás jegyében Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem dalt énekeltük közösen. A jókedv, az öröm megmutatkozott az „Add tovább a falevelet” játékkal. Először egy, kettő, három, majd négy falevelet adtunk körbe. Közben számoltunk, hasonlítottunk. A játéknak köszönhetően a Külső világ tevékeny megismerése matematikai tapasztalatszerzéssel is megvalósult. A gyerekek érzelmileg ráhangolódtak a témára, valamint egy nagyon kellemes hangulat alakult ki a csoportunkban.
A gyerekekkel készítettünk tenyérlenyomatot, melyből egy szívet formáztunk. Megbeszéltük az alkotás közben, hogy mennyire jó, hogy vagyunk egymásnak. Az elkészült alkotás a faliújságon foglalt helyet, melynek köszönhetően a szülők számára is elérhetővé tettük a Boldogság foglalkozásunk egy momentumát.
A várhoz eljutottunk, majd felhelyeztük a hála szimbólumát, a kis virágot. A téma tovább adása a hála témakörben már mondhatom, hogy hagyománnyá vált, hiszen a tavalyi évhez hasonlóan idén is elhelyeztünk a Makói Óvoda minden tagintézményébe egyhála befőttet, amiben útindító üzenetekkel kedveskedtünk a szülőknek.

Képek