Hálásak a 6. bések

Hála-kártyák.png

A hálatémát úgy vezettük be, hogy körbe ültünk és egy körbe adogatott labda segítségével először mindenki elmondta, hogy reggeltől mi volt, ami hálára késztette őt, ezáltal felmértem a gyermekek előzetes tudását, tapasztalatát, véleményét a háláról. Ezután Aranyosi Ervin Hálás vagyok című verse által tágítottam a témakört, így már jóval árnyaltabb lett a beszélgetés.
A következő foglalkozással a társakra fokuszáltunk. A gyermekek hála kártyát készítettek a tőlük jobbra ülő osztálytársuk számára. A véletlenszerű ülésrend miatt olyan osztálytársnak is köszöntek meg valamit, akivel talán nem is szoktak beszélgetni, így közelebb kerültek egymáshoz. Ez a foglalkozás a differenciálást is behozta, mivel minden gyerek egyéni módon, saját igényei és képességei szerint készítette el a feladatot.
A téma feldolgozásának utolsó körében a hála fontosságáról beszélgettünk, rávilágítva olyan szegmensekre, amelyeket eddig tudatosan nem fogalmaztak meg a gyerekek. Ebből kiindulva kaptak néhány lehetőséget arra, hogy beépítsék a hála fogalmát a mindennapjaikba. Ilyen pl. a hálaüzenet írása saját maguknak, hálanapló készítése stb.
A gyerekek nagyon élvezték a boldogságórát, közben pedig sokat fejlődött a befele figyelésük, s óra végén érdeklődtek, hogy mikor lesz a következő „boldog óránk”.

Képek