Hálás vagyok minden napért a bennem élő szeretetért. ..

IMG_20250922_111554.jpg

Szeptember: Hála
Szeptemberi Boldogóránk témája a hála volt, amelyet az iskolakertben, a természet közvetlen közelségében valósítottunk meg. Fontosnak tartottam, hogy a gyerekek ne csupán beszéljenek a hála érzéséről, hanem át is éljék azt a mindennapi tapasztalatokban, kézzelfogható formában.
Az órán közösen szedtünk a kertben megérett termésekből: szőlőt, paprikát, paradicsomot, tököt, babot, mángoldot, almát, hagymát, valamint tökvirágot és leveleket. Ezekből a színes és sokféle ajándékból együtt készítettünk egy hála-mandalát, amely nemcsak vizuálisan volt különleges, hanem szimbolikus jelentőséggel is bírt. A mandala minden darabja azt fejezte ki, hogy a természet, az időjárás, a gondoskodás és a közös munka együttesen teremti meg számunkra az élethez szükséges kincseket.
A mandala körül közösen elénekeltük a Hála mantrát, ( https://www.youtube.com/watch?v=PAy9N_tZ5So ) amely mélyítette az élményt, és segített ráhangolódni a hála belső érzésére. Ez az együtt éneklés egyszerre volt meditatív és közösségépítő élmény.
Az órát különlegessé tette, hogy mezítláb voltunk a kertben. Ezáltal közvetlenül is kapcsolatba léptünk a föld energiájával, ami játékos, mégis mély élményt adott a gyerekeknek. A talaj érintése, a természet közelsége felszabadította őket, és erősítette az élményt, hogy valóban részei vagyunk a minket körülvevő világnak.
Az óra végén közösen fogyasztottunk a gyümölcsökből, majd a megtermelt paradicsomból, paprikából és hagymából lecsót főztünk. A közös ételkészítés és az együtt elfogyasztott étel egyszerű, de mély tapasztalatot nyújtott arról, hogy a hála nemcsak szavakban, hanem a mindennapi tettekben, az együttműködésben és a közös alkotásban nyilvánul meg.

Ez a Boldogóra nemcsak élményt nyújtott, hanem fejlesztő hatással is bírt:
• Érzelmi nevelés: a hála megélése, kimondása és átérzése.
• Közösségépítés: közös alkotás, éneklés, ételkészítés.
• Környezeti nevelés: a természet közelségének megtapasztalása, a kert értékeinek felismerése.
• Életvezetési kompetenciák: egyszerű, egészséges étel közös elkészítése és megbecsülése.

Összességében a szeptemberi Boldogóra élményben, tartalomban és pedagógiai értékben egyaránt gazdag volt. A gyerekek nemcsak tanultak a hála fontosságáról, hanem át is élték annak erejét a természet, a közösség és a közös tevékenységek által.

Képek