Hálás vagyok…

Hálás vagyok…

A boldogságórát napimádással kezdtük. Ezt a gyakorlatot mindenképp ki akartam próbálni a csoporttal, hogy a ne megszokott ülünk-figyelünk típusú bepunnyadós órakezdés jellemezze a boldogságórát.
Ezután röviden ismertettem az óra napirendjét, majd aki jelen volt kitöltötte a boldogságtesztet.
Ezt követően a boldogság fogalmáról beszélgettünk, hogy számukra mi a boldogság, milyen érzések jelennek meg náluk, ha a erre a kifejezésre gondolnak. Ezután a hála következett, majd megkértem a tanulókat, hogy a mellettük ülőnek mondják el miért hálásak, azon időszak alapján, amióta megismerkedtem az iskolában egymással.
Ezt egy kis jegyzetlapra le is kellett jegyezniük, a jegyzetlap másik felére pedig azt kellett feljegyezniük, miért hálásak saját maguknak.
Ezekből a kis színes jegyzetlapokból, két A/3-as lapra ragasztva őket, elkészítettük a ‘hálaház’-unkat, ahol a feljegyzett lapok az ablakokat szimbolizálta. Minden ablak tulajdonosa kapott egy balkonládát, ahová bárki virágot „ajándékozhatott”.
A foglalkozásban leginkább a kreatív feladat nyerte el a tanuló tetszését.

Képek