Hálapárna

120329563_734234460492256_2434827193083938196_n.jpg

Beszámoló a Boldogságóra foglalkozásról
2020. szeptember

Bemutatkozás:
Méhecske csoportommal 2. éve kapcsolódok a Boldogságóra programhoz.
Vegyes csoportunk összetétele az elmúlt évhez képest jelentősen megváltozott. Tavaly a nagycsoportos gyerekek voltak többségben, akik már iskolába mentek. Az idén pedig nagyrészt kiscsoportos, ill. 2,5 éves gyerekek alkotják csoportunkat. Csoport létszámunk 13 fő.

A foglalkozás témája: A Hála gyakorlása

Foglalkozásunkat egy rövid beszélgetéssel kezdtük, ahol a nagyobb gyerekekkel elmondtuk, hogy miről is szólnak a Boldogságóra foglalkozások, és mikor, miért is érezhetünk boldogságot. Ehhez segítségül elővettem a Méhecske „hangulat tablónkat”, akinek nagy szívében csoportunkból mindenki boldogsága – öröme, vagy éppen bánata elfér. A gyerekek a tépőzáras szmájlik felrakása közben elmesélhették érzéseiket.

A témára való ráhangolódáshoz relaxációs gyakorlatokat választottam:
– „A haragom kifújom, mint a cica nyújtózom”
– „Domborítok, mint a cica, házba bújok, mint a csiga”

A téma feldolgozása:
– „Hálaszív”ajándékozásával
Előre elkészített papír szívecskéket vettem elő, amivel külön-külön minden gyereket, és a dajka nénit is megajándékoztam. Közben elmondtam, hogy kinek miért is vagyok hálás.
Utána a gyerekeket kérdeztem meg, hogy ők a hálaszívüket kinek, és miért ajándékoznák oda. Természetesen a legtöbb gyerek az anyukájának, de volt olyan, aki a nagymamájának. Elkészítettük a kis hátizsákjukba, hogy majd hazaviszik.
Aztán beszélgettünk róla, hogy a hálánkat milyen sokféle képen fejezhetjük ki, és az óvodában is milyen sokszor megtehetjük azt.

– „Hálapárna készítésével”
Fehér anyagból előre megvarrtam egy párnahuzatot, amit a gyerekek színes filcből készült virágok és szívecskék felragasztásával díszíthettek kedvük szerint.
A „hálapárna” mindig ahhoz a gyerekhez kerül, vagy aludhat rajta,
– aki hálás, jó szívvel viselkedett a csoportban, és büszkék vagyunk rá,
– vagy aki szépen mesél nekünk – mert nagyon szeretjük a mesét.

A foglalkozás lezárásaként az elkészült párna körül ülve meghallgattuk Bagdi Bella „Szép nap, ölelj most át engem” dalát, aztán kipróbáltuk a párna varázserejét a Répa mese dramatizálása során. A mesélő kisfiúhoz méltó helyére került a párna.

A délutáni pihenés előtt elmeséltem a Hálafa története című mesét.

A következő nap tovább vittük a foglalkozást:
Az „Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj” relaxációs gyakorlat után gyümölcssalátát készítettünk. Hálából megkínáltuk vele a Katica csoportos gyerekeket is, mert ők is adtak nekünk a saját készítésű csalamádéjukból. Majd a jó időben, lépcsőn ülve közösen elfogyasztottuk a gyümölcssalátát.

Csokvaomány, 2020. szeptember 28.

Tuza Gáborné
óvodapedagógus

Képek