Hálakosár

halakosar.jpg

Szeptemberben a hála téma feldolgozását igyekeztem elősegíteni azzal, hogy a „hála” szót használtam a mindennapokban. „Hálásan köszönöm, hogy segítettél nekem.”, „Hálás vagyok, figyeltél az osztálytársadra!”
Megbeszéltük, hogy kinek és miért lehetünk hálásak.
Foglalkozást kezdő relaxáció: Napra forgó a napraforgó
Török ülésben, a két kart magasra emelve csak a törzset fordítjuk el jobbra, mintha onnan sütne a nap, majd balra, mintha onnan sütne most a fény. Két jobbra, majd balra fordulás után: lemegy a nap, lankad a kar, a törzsem pihenni akar mondókára a gyermekek előre ejtik a fejüket, és a hát domborításával a térdükre borulnak. (irányok gyakorlása)
Meghallgattuk Bagdi Bella: Boldogságóra Erősség dalok-Hála című dalát, ritmusgyakorlatokkal (beszéd helyes ütemének fejlesztése, helyes beszédlégzés fejlesztése) folytattuk. Megpróbáltuk szavakba önteni mit érzünk olyankor, mikor fordult már elő velünk, milyen helyzetekben éreztük, hogy hálásak vagyunk? A spontán válaszokat meghallgattuk.
A témát feldolgoztuk mesével is. (Mese a három pillangóról)
A hálakosár rajzolása, ragasztása közben őszi mondókákat mondogattuk. Még inkább átéltük az ősz hangulatát és a gyerekeknek segített megélni a hálát az évszak szépségeiért.

Képek