Hálakoktél

- Csoport neve: 8.c
- Lőrinci Hunyadi Mátyás Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Telephelye
- Kategória: Felsősök
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (37 megtekintés)
Beszámoló a hála gyakorlásáról – „Hálakoktél” projekt
Az osztályfőnöki órán a Boldog Iskola program keretében a hála gyakorlásával foglalkoztunk. A cél az volt, hogy a tanulók felismerjék, mennyi mindenért lehetnek hálásak a mindennapjaikban – akár apró dolgokért is –, és hogy a hála kifejezése hogyan járul hozzá a saját és mások jóllétéhez.
Az óra elején közösen beszélgettünk arról, mit jelent a hála, kinek, minek szoktunk hálát érezni, és hogyan lehet ezt kimutatni. A tanulók személyes példákat is megosztottak, ami segített abban, hogy a téma érzelmileg közel kerüljön hozzájuk.
Ezután „Hálakoktél” címmel egy plakátkészítő tevékenységet végeztünk. Minden tanuló „összetevőket” írt fel egy koktélpohárba: olyan dolgokat, embereket, élményeket, amelyekért hálás. A poharak színes elemekből, „hozzávalókból” álltak – például „család”, „barátok”, „egészség”, „zene”, „nevetés”, „kutya”, „tanár”, stb.
A plakáton minden tanuló saját „hálakoktélját” helyezte el, így egy közös, vidám és inspiráló alkotás született, amely az osztály közösségének értékeit és pozitív érzéseit tükrözi.
Az óra végén közösen értékeltük a tapasztalatokat. A gyerekek elmondták, hogy a feladat hatására jobban odafigyelnek arra, miért lehetnek hálásak a mindennapokban, és hogy a hála kifejezése jó érzéssel tölti el őket.
Összegzés:
A tevékenység segítette a pozitív érzelmek tudatosítását, az egymás iránti megbecsülés kifejezését és az osztályközösség erősödését. A „Hálakoktél” plakát emlékeztetőként szolgál arra, hogy a hála gyakorlása apró, de hatékony lépés a boldogabb mindennapok felé.



