Hálafa és Hálabefőtt ,,másként”

Messenger_creation_CCB670FC-B134-49E8-927F-EBA093B8EF8F.jpeg

Ebben a hónapban két Boldogságórát volt lehetőségem tartani a csoportomban.
Az első foglalkozáson a meditációs gyakorlat után elmeséltem a hálafa történetét, majd a munkafüzetben található képek alapján beszélgettünk arról, hogy miért is lehetünk hálásak.
Ezután Hálafát készítettünk, melynek levelei a gyerekek körbe rajzolt, kivágott kézlenyomatai lettek. Amikor készítették a ,,leveleket” az volt a kérésem, hogy minden ujjukat más színűre színezzék, és mindegyiknél gondoljanak valamire, amiért hálásak. Az ötből pedig egyet rajzoljanak is le a tenyerükbe. Az elkészült leveleket pedig felragasztottuk a fára, és hallgattuk Bagdi Bella témához kapcsolódó dalát.
A második foglalkozáson a meditációs gyakorlat után, heti témánkhoz kapcsolódva ,,Add tovább az almát!” játékot játszottunk, először csak egy almával, majd kettővel, hárommal.
A játék után felidéztük a múltkori foglalkozásunkat, hogy miről beszélgettünk, miért lehetünk hálásak, majd megkértem Őket, hogy próbálják meg kifejezni hálájuk egymás iránt. Menjenek oda egy társukhoz és mondják el neki, hogy miért hálás neki. Pl.: Hálás vagyok, amiért segítettél rakodásnál összeszedni a fakockákat, stb. Ezután elbáboztam Nekik Szutyejev: Az alma című meséjét. A mese után megbeszéltük ebben a történetben ki, miért lehetett hálás. Majd hálabefőttet készítettünk, kicsit másképp. Egy dunsztos üvegbe minden kisgyerek egy kanál lisztet rakott, miközben megfogalmazták, miért hálásak anyukájuknak vagy apukájuknak, családtagjaiknak. A lisztből terveim szerint karácsonyra ,,Hálasütit” fogunk sütni, amellyel a karácsonyi műsorunk után fogjuk megkínálni a szülőket, családtagokat.
A foglalkozás lezárásaként a gyerekek kiszínezték a hála jelét, majd felragasztottuk őket a boldogságvárunk első lépcsőfokára. Közben hallgattuk Bagdi Bella Boldog vagyok című dalát.

Képek