Hálabefőtt

- Csoport neve: VII. csoport
- Semmelweis Egyetem Pető András Gyakorló Általános Iskolája, Egységes Konduktív Pedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma
- Kategória: Alsósok
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (68 megtekintés)
A boldogságóra során a hála gyakorlása témáját dolgoztuk fel, amely különösen fontos a gyermekek érzelmi fejlődésében. A foglalkozások célja az volt, hogy a gyerekek megtapasztalják a hála erejét, és megtanulják értékelni az apró, mindennapi dolgokat, amelyek boldogságot hozhatnak az életükbe.
Bevezető beszélgetés
Először közösen megbeszéltük, mit jelent a hála. A gyerekek megosztották, hogy ők mire szoktak hálásak lenni. Ennek során bátorítottam őket, hogy a mindennapi élet apró örömeire is gondoljanak, mint például a barátságok, családtagok, vagy egy szép nap.
Játékos gyakorlatok
A hála kifejezésének különböző módjait próbáltuk ki, például egy „hála-láncot” alkottunk, ahol mindenki mondott egy dolgot, amiért aznap hálás. Ezzel a gyerekek nemcsak saját érzéseiket osztották meg, hanem egymás történeteit is meghallgatták, ami erősítette a közösségüket.
Kreatív alkotás
Egy szép üveget választottam, amelyet a gyermekek díszítettek ki különböző technikákkal.
A gyerekek „hálabefőttet” készítettek, amelybe papírdarabokra írták fel azokat a dolgokat, amelyekért hálásak voltak. Ezeket a kis papírokat aztán egy befőttesüvegbe helyezték, mintha „elraktározták” volna a hálájukat. Az „üvegben tárolt” hálatárgyak szimbolizálták, hogy a hála mindig ott van velük, és bármikor „elővehetik”, amikor szükségük van rá.
Reflexió és lezárás
A foglalkozás végén megbeszéltük, hogy a hála gyakorlása hogyan segíthet nekik a mindennapokban. Mindenki elmondta, hogy a foglalkozás után mire gondol hálával a következő napokban.
Eredmények és tapasztalatok
A gyermekek nagyon nyitottan álltak a témához, és örömmel vettek részt a gyakorlatokban. Különösen a játékos és kreatív részeket élvezték, mivel ezek segítettek számukra a hála érzelmének könnyed kifejezésében. A foglalkozás során fejlődött a gyerekek önkifejezése és a közösségi érzésük is, hiszen sokan rájöttek, hogy mennyi közös dolgot osztanak meg egymással.
Összegzés
A hála gyakorlása nemcsak az egyéni boldogságukra van pozitív hatással, hanem közösségük erősítésére is. A gyerekek megtanulták, hogy az apró dolgokért való hálát kifejezve boldogabbá válhatnak, és kapcsolatukat is mélyíthetik egymással.