Hála-gyöngysor

547276203_1330713181782448_2335979489916838733_n.jpg

A Süni csoportban a hála hónapjában közösen készítettünk hála-gyöngysort. A foglalkozás során a gyerekek gyöngyökből fűzték össze saját nyakláncukat, miközben megbeszéltük a gyöngyök színét, méretét és alakját. Ez remek lehetőséget adott a matematikai kompetenciák fejlesztésére (rendezés, összehasonlítás, számolás), valamint a szókincs bővítésére és a beszédkedv erősítésére.
Külön öröm volt látni, hogy a nagyobb gyerekek segítettek a kisebbeknek is a fűzésben, amiért én magam is kifejeztem hálámat feléjük. A tevékenység közben mindenki megfogalmazhatta, miért hálás, így mélyítettük a hála fogalmának megértését és személyes tartalommal való megtöltését. Nagyon aranyos mondatok hangzottak el, például: „hálás vagyok a testvéremért” vagy „hálás vagyok, mert vett nekem fagyit az apukám”.
A foglalkozás jó alkalmat teremtett arra is, hogy a legkisebb, befogadás alatt lévő gyerekeket jobban megismerjük, és ők is könnyebben bekapcsolódjanak a csoport közös tevékenységeibe. A gyerekek őszinte megnyilvánulásai, egymás iránti segítőkészsége, valamint a közösen átélt élmény jelentősen erősítette a csoportkohéziót.
A hála-gyöngysor készítése komplex módon járult hozzá a gyerekek fejlődéséhez: támogatta a matematikai gondolkodás és a nyelvi kifejezőkészség fejlődését, erősítette a beszédkedvet, miközben az érzelmi intelligencia és a társas kapcsolatok is mélyültek. A hála kifejezésének gyakorlása elősegítette az empátia, a pozitív érzelmek és a közösségi érzés erősödését, amely hosszú távon is fontos a harmonikus csoportlégkör kialakításában.

Képek