Hála gyermekszemmel, gyermekszívvel

1.jpg

Két napközis foglalkozás keretében tartottam meg a boldogságóra foglalkozást a gyerekekkel.
Azt óra így épült fel:
1. A téma bevezetése: – Kinek és miért lehetünk hálásak?
(ráhangoló beszélgetés) – Mi jut eszedbe róla?
(idézetek értelmezése: mf. 7-8.o.)

2. A téma feldolgozása: – Láncjáték a HÁLA kaviccsal
Hálás vagyok neked, mert…
– Relaxáció (tk.:35.o. Napimádás)
– Történet meghallgatása: Egy pohár tej (tk.: 61.o.)
( Megfigyelési szempont: A főszereplő miként nyújtott hálát…?)
– A történet közös megbeszélése
– Közös dalhallgatás és éneklés
Bagdi Bella: Jól érzem magam

3. A téma összefoglalás: – Hála szó kirakása minél kreatívabb módon.
A gyerekek először egyénileg dolgozták fel, hogy kinek, miért lehetnek hálásak, majd csoportmunkában is feldolgozták a leírtakat. Ezt követően az osztállyal egy nagy megbeszélés folyamán összegeztük gondolatainkat. Feladatul azt kapták, hogy válasszanak egy olyan személyt az életükben ,akinek hálásak valamiért, de még nem mondták el neki soha. Most meg kell, hogy tegyék, mondják el neki, hogy hálásak, és, hogy miért.

Képek