Hála gyakorlása

hala-gyakorlasa-fok.jpg

Beszámoló a Boldogságóra program szeptemberi foglalkozásáról
Intézmény: Áldás Református Óvoda
Cím: 4642 Tornyospálca, Kossuth u. 111.
Korcsoport: nagycsoport
Téma: A hála gyakorlása
Foglalkozást vezette: Dicsőné Berecz Enikő
Időpont: 2025. szeptember hónap
A mai foglalkozás során a gyermekek érdeklődéssel és nyitottsággal vettek részt a tevékenységekben. A szervezés gördülékenyen zajlott, az eszközök előkészítése biztosította a zavartalan megvalósítást. A ráhangoló játékok oldották a gyermekek feszültségét, és elősegítették a közös munkára való hangolódást. A szívecske körbeadása és a mondókázás játékos formában erősítette az érzelmi kapcsolódást.
A relaxációs gyakorlatok mozgásos elemei sikeresen bevonták a gyermekeket az óra folyamatába. A mozdulatok utánzása segítette a testtudat és a figyelem fejlesztését. A kendős simogatás hatékonyan járult hozzá a kiegyensúlyozott légkör megteremtéséhez.
A téma bevezetésénél a gyermekek megtapasztalták a hála kifejezésének fontosságát. Az „AFGÉS” módszer alkalmazásával minden gyermek lehetőséget kapott az önkifejezésre. Ennek köszönhetően gyermekek többsége képes volt kimondani, miért hálás. Ez a feladat hozzájárult az empátia fejlődéséhez és a szociális készségek erősítéséhez.
A mesehallgatás során a gyermekek figyelmüket a történetre összpontosították. A mese feldolgozását segítő kérdések elősegítették a szövegértés és a gondolkodási képesség fejlesztését. A gyermekek személyes példákat is hoztak, amelyekből kiderült, hogy képesek összekapcsolni élményeiket a mesével.
A kézműves tevékenység során mindenki aktívan és érdeklődéssel dolgozott. A Hálafa elkészítése lehetőséget adott a kreativitás kibontakoztatására. A tenyérlenyomat technika fejlesztette a finommotorikát és az esztétikai érzéket. A közös fa szimbolikus jelentése erősítette a csoporthoz tartozás érzését. A boldogságmondóka közös elmondása vidám hangulatot teremtett az együttlét során.
A közös tánc oldott és felszabadult légkörben zárta a foglalkozást. A tevékenység komplexitása több területet érintett: érzelmi, értelmi, mozgásos és szociális kompetenciákat. A gyermekek közötti kapcsolatok erősödtek a közös élmények révén. A hála gyakorlása hozzájárult a pozitív érzelmi attitűdök kialakulásához. A foglalkozás illeszkedett az óvoda pedagógiai programjához és a Boldogságórák célkitűzéseihez. A családok bevonására irányuló feladatok tovább erősítették az óvoda és a szülők együttműködését.
Fejlesztési lehetőségként megfogalmazható, hogy a visszahúzódó gyermekeknek további támogatást kell nyújtani a megszólaláshoz. Összességében a foglalkozás eredményesnek bizonyult, és elérte pedagógiai célkitűzéseit

Képek