” Hála -fa”

Hala-fa.jpg

Az első témával való ismerkedés az egész csoport számára újdonság volt még, ezért izgatottan vártam a gyerekek reakcióját.
A gyakorlat, amit feldolgozásra kiválasztottam az a “Köszönömök “téma volt. Rávezetésként beszélgetést kezdeményeztem a “hála” szó megértéséhez. Mivel sokaknak még új maga a szó is, így próbáltam őket arra rávezetni, hogy a hála is egyfajta boldogságérzés. Érdeklődtem, hogy meséljenek arról, hogy éreztek-e már valakiért vagy valamiért hálát, szeretetet, amitől aztán nagyon boldognak érezték magukat. Itt főként a legfrissebb élményeiket osztották meg, legújabban kapott játékokról, családi eseményekről, nyaralásról. A beszélgetések alkalmával mindenkit meghallgattunk.
Ezek után elmondtam az instrukciót: “Alkossatok fa formát olyan tárgyakból amiket a csoportszobában találtok és valamiért fontosak, kedvesek számotokra. Ahogyan egy-egy tárgy bekerül az alkotásba köszönjétek meg a tárgynak, hogy segít nektek Pl: elalvásban, játékban, rajzolásban … stb.” Minden gyerek elmondhatta, hogy miért választotta azt a tárgyat. Igy kialakítottuk a saját ”Hála-fánkat”.Ezt követte a relaxáció, azaz a zenehallgatás. Megkértem a gyerekeket, hogy helyezkedjenek el kényelmesen a szőnyegen a saját “hála tárgyaikkal”, akár le is feküdhettek és be is csukhatták a szemüket és úgy hallgattuk meg Bagdi Bella: “ Szép nap ölelj át engem” c. dalát.A közös zenehallgatás és a téma élményszerű feldolgozása kellemes élményt váltott ki a gyerekekből.

Képek