Hála

- Csoport neve: Szitakötők
- Bokréta Lakásotthoni, Gyermekotthoni Központ és Általános Iskola Budapest Kossuth Zsuzsa Gyermekotthon és Általános Iskola Bicske
- Kategória: Alsósok
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (129 megtekintés)
Bokréta L. Gy. K. Á. I. Kossuth Zsuzsa Gyermekotthon és Általános Iskola 2. osztálya és osztályfőnökükkel, Erzsikével közösen csatlakoztunk a Boldog Iskola programhoz a 2025–2026-os tanévben. Döntésünket az a meggyőződés vezérelte, hogy az előző tanévben kialakult érzelmi alapokra érdemes tovább építeni. Elindultunk ezen a számunkra is fontos úton, hogy a gyerekek érzelmi és közösségi fejlődését erősítsük, támogassuk és bátran csatlakozzunk a programhoz.
A szeptemberi Boldogságóra témája a hála volt. Célunk az volt, hogy a gyerekek ne csupán elméletben ismerjék meg a hála fogalmát, hanem saját élményeiken és kapcsolódásaikon keresztül meg is éljék azt.
A foglalkozás középpontjában az a falra festett fa állt, amelyet tavaly az alsós csoporttal közösen készítettünk. Tudatosan őriztük meg ezt a közös alapot, mert szerettünk volna egy olyan felületet, amelyhez vissza lehet térni, illetve a gyerekek fejlődését is kíséri.
Hála-levelek erre az alapra való felhelyezése megmutatták a már „befejezett” szeretett falban szunnyadó lehetőségeket. Közös alkotásunk újra éledt.
Természetesen a közös puzzle-kirakó is elkészült. Tevékenységünket érdeklődve figyelték a többi alsós és felsős osztály gyermekei is. Kérték, hogy ők is rajzolhassanak, melyet boldogan fogadtunk hisz az alkotás „Boldog Iskola pályázat” részeként valósult meg, melyet igazán reményteli és Boldog kezdetnek veszünk. A puzzle összeállítása során sikerült azt az élményt együtt megélnünk, hogyan válhatnak az egyéni gondolatok és érzések egy közös alkotás részévé. A színes, személyes darabokból álló kirakó a tanterem egyik meghatározó és vizuális eleme lett a szeptemberi hónapnak. Szeretettel vették körbe a gyermekek és próbálták felfedezni kinek mit rejt az alkotása.
Erzsikével arra ez elhatározásra jutottunk, hogy puzzle iránti érdeklődés miatt a folyosón kap majd végleges helyet. Az egész éves Boldogságóra-program tematikáját e köré fogjuk építeni és minden hónapban új elemekkel egészítjük ki, építve a boldogság óra témáira. Így a puzzle nem csupán az első foglalkozás emléke marad, hanem az egész tanév érzelmi fejlődésének szimbóluma lesz és legyen látható minden gyermek számára.
A foglalkozás légköre bensőséges, elfogadó és szeretetteljes volt. A gyermekek szabadon, természetesen fejezték ki érzéseiket. Volt, aki bátran mesélt, más rajzban mutatta meg, amit szavakkal nehezebben tudott volna elmondani. Sok mosoly, meghatottság és figyelmesség jellemezte a közös munkát.
Ezen a foglalkozásbon különleges helyet kapott a „Jancsi és a tündérek” mesefeldolgozása is. A gyerekek nemcsak a történet varázsát élhették át, hanem a hála konkrét megnyilvánulásait is megfigyelhették benne. A mese kapcsán a közös beszélgetések, tovább gazdagították a foglalkozást és újabb lehetőséget teremtettek arra, hogy a gyermekek felismerjék: a segítség, törődés és a köszönet ereje mindennapi csodákhoz vezethet.
Összegzésként boldogan elmondhatjuk a szeptemberi hónapunk után, hogy a foglalkozások során a gyermekek átélhették: a boldogság sokszor az odafigyelésben, kedvességben és az egymás felé fordulásban rejlik. A hála megélése erősítette bennük a közösségi érzést az önkifejezést és az egymás iránti elfogadást.
Külön öröm volt számunkra, hogy már más osztályokból is érdeklődve figyelték a gyermekek a tevékenységünket és szívesen, kíváncsian csatlakoztak az alkotói tevékenységeinkbe.



