Hála

A Boldogságóra program keretében első foglalkozáson a hála témáját dolgoztuk fel.
Az óra bevezető részében a 9. évfolyamos tanulók bekapcsolódását segítettük, célunk az volt, hogy a közösség tagjává váljanak, oldódjon bennük a kezdeti feszültség, és könnyebben tudjanak kapcsolatokat kialakítani. Ebben a folyamatban korábbi boldogságórásaink is részt vettek, akik modellnyújtással segítették az újakat.
Az órán feladatokat végeztünk, amelyek elősegítették a pozitív érzelmek kifejezését és a csoportkohézió erősítését.
 A tanulók levelet írtak arról, kinek és miért hálásak, majd néhányan felolvasták írásaikat, így közösen megélhettük a szociális megerősítés és érzelem megosztás élményét.
 Ezt követően a kártyák húzásával játékos módon fedeztük fel, hogy a hála milyen érzékszervi élményekhez társítható – „csípős ízű és levendula illatú” –, amely a szubjektív élményfeldolgozást tette lehetővé.
 A záró részben a csoport közösen elénekelte a „Wonderful World” című dalt, ami az affektív bevonódás és a közös élményteremtés eszközeként szolgált.
 Végül rövid pozitív üzeneteket írtak a diákok, amelyeket a kollégiumban helyeztünk el ( ajtókon, szekrényeken, vitrinen, stb.), hogy ezzel is támogassuk a mindennapi jóllétet és felvidítsuk a megtalálókat, a pozitív pszichológia gyakorlatba ültetett eszközeként.

ooo

Képek