Hála

- Csoport neve: A.nyuszikák
- Andornaktályai Mesevár Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (85 megtekintés)
1. Relaxáció – Tüdőtakarítás
A csoport közösen végzi a feladatot. „I, É, Á, O, U”
2. Zenehallgatás, éneklés – „Szép nap ölelj most át engem”
Az zenehallgatást/éneklést lassú, szárnyaló mozdulatokkal kísérjük ezzel is segítve a témára való ráhangolódást. A zenét a vége felé egyre halkabban hallgatjuk és a gyermekek folyamatosan foglalják el helyeiket az asztal körül.
3. Bevezetés – beszélgetés, színezés
Miért lehetünk hálásak? Beszélgetés, a gyermekek saját gondolatainak meghallgatása, megbeszélése. A téma elmélyítése. A munkafüzet 3. oldalán található képek segítségével beszélgetés a háláról, a téma bővítése.
4. Téma feldolgozása mesével – A tücsök és a hangya
A mese elmesélése, majd annak rövid feldolgozása. Miért lehetett hálás a hangya? Miért lehettek hálásak a hangyák?
5. Hálakéz színezése/hálavirág készítése
Eszközök: rajzlap, olló, színes ceruza, ragasztó
A gyermekek körberajzolják a kezüket, akinek szükséges, annak segítek. A gyermekeknek kiszínezik a hálakezet annyi féle színnel, amennyi dologért hálásak. Ezután kivágjuk a kiszínezett hálakezeket és egy közös hálavirágot készítünk belőle.
6. Miért lehetsz hálás?
A munkafüzet 3. oldalán található képeket felnagyítom és a gyermekek választhatnak belőle egyet, amit kiszínezhetnek és hazavihetnek.
7. A hála jelének kiszínezése
Zárásképpen a gyermekek a munkafüzet 8. oldalán található hála jelet színezhetik ki és ragaszthatják fel a Boldogságvár első lépcsőfokára.
8. Foglalkozást záró éneklés – „Boldog vagyok”
Összegzés: Izgatottan vártam az első alkalmat, amikor gyakorlatban is kipróbálhatom a Boldogságóra foglalkozást. Kíváncsi voltam a gyermekek, hogyan fogadják majd ezt, a számukra és számomra is új tevékenységet. Az óvodai csoport összetételének és a gyermekek képességeinek figyelembevétele után úgy döntöttem, hogy az idei nevelési évben a nagycsoportosokat vezetem be a Boldogságórák világába. Így 9 gyermek érkezett az előre berendezett tornaszobába. A relaxáció nagy sikert aratott a gyermekek körében, örömmel engedték ki a hangjukat. A zenehallgatást lassú, madárrepülést utánzó mozdulatokkal kísértük. Érdekes volt megfigyelni, hogy a csoport „bohóca” is örömmel, odafigyeléssel végezte a gyakorlatot. A téma bevezetése alkalmával a „miért lehetünk hálásak?” kérdésre először anyagi vonzatú dolgokat kezdtek el sorolni a gyerekek. Pl: azért, mert anya és apa sok, szép játékot vesz nekem. Kis segítséggel azonban sikerült a témát elmélyíteni és a gyermekek szuper dolgokat mondtak. Pl: a puha ágyunkért, a szép virágokért. A mese, amit a téma feldolgozásához használtam már ismerős volt a gyermekek számára. Arra gondoltam, hogy első alkalommal talán így egyszerűbb lesz a tevékenység lebonyolítása. A mese befejeztével a gyermekek ügyesen megállapították, hogy miért lehetett hálás a tücsök és miért a hangyák. A mese feldolgozása után arra kértem a gyermekeket, hogy miközben körberajzolom a kezüket gondolkozzanak azokon a dolgokon, amikért ők hálásak. Majd színezzék ki a körberajzolt kezüket annyi színűre, ahány dolog az eszükbe jutott. Érdekes, hogy volt olyan gyermek aki csak egy színnel színezett. A munkafüzetben található képek segítségével rávezettem a gyermeket, hogy mi mindenért lehetnek még hálásak az eddig felsoroltakon kívül. A képek közül mindenki választhatott egyet, amit kiszínezett és haza is vihette. Ezután minden gyermek megkapta a hálát jelképező virágot, amit szintén kiszíneztek. A virágokat közösen ragasztottuk fel a Boldogságvár első lépcsőfokára. A foglalkozást záró éneklés alkalmával a „Boldog vagyok” című dalt kísértük mozgással és hanggal. Összességében jól sikerült az első Boldogságóra foglalkozás, de úgy érzem, hogy túl vállaltam magam. Kicsit hosszúra sikeredett a tevékenység és a vége felé volt olyan gyermek, akit már nem tudtam kellőképpen lekötni, illetve motiválni.