Ha felveszem az optimista szemüvegem… (2025. október)

Ha felveszem az optimista szemüvegem… (2025. október)

Az októberi Boldogságóránk témáját zene- és mesehallgatással kezdtük. Felcsendült Bagdi Bella vidám, lelkesítő dala, a „Pozitív gyerek vagyok”, majd elmeséltem Tódi törpe varázsszemüvegének történetét. A dal és a mese segítségével a gyerekek játékos formában ismerkedtek meg az optimizmus fogalmával, és megtanulták, mit jelent a világot pozitív szemüvegen keresztül látni.

Több játékot is játszottunk, amelyek a pozitív gondolkodást és az önismeretet erősítették. A Dicséretlabda játékban, aki elkapta a labdát, kedves szavakat mondott valamelyik társáról, ezzel is erősítve az elfogadást és az egymásra való odafigyelést.

A Tükörjáték során mindenki kézbe vehetett egy tükröt, és elmondhatott magáról egy-egy jó tulajdonságot, ami segített az önbizalom növelésében.

Ezt követően a gyerekek elkészítették saját „optimista szemüvegüket”, amelynek viselése emlékezteti őket arra, hogy a mindennapokban is érdemes a jó dolgokat észrevenni, és derűsen tekinteni a kihívásokra. Ezek a szemüvegek a nap folyamán bármikor elérhetőek a gyerekek számára.

A munkafüzet feladatai közül is megoldottunk néhányat, amelyek tovább erősítették az optimista szemléletet.

Csoportunkat díszíti a „Napraforgók értékfája”, amelynek levelei azt hirdetik, hogy mindenkiben van érték, és mindenki jó valamiben. A levelekre a gyerekek és a szülők rajzolhattak/írhattak pozitív megerősítéseket. A szülők bevonása azonban nem volt egyszerű feladat. Új gyerekek, új szülők, új csapat, akik közül többeknek nehezebben ment a kapcsolódás a Boldogságóráinkhoz. Sokaknak motivációra és bátorításra volt szükségük, hogy időt szánjanak a feladatra és megosszák velünk gondolataikat.

Ahhoz, hogy a családok aktívabb közreműködői legyenek a Boldogságóráinknak, nekem is szükségem van egy kis optimizmusra, de azon leszek, hogy az elkövetkezendő hónapok gördülékenyebbek legyenek a szülői bevonás tekintetében.

Képek