„Ha egyszer felnövünk …” és „Idézetből történet „

- Csoport neve: mosolygos_csillagok8b
- Speciális Általános Iskola
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Társas kapcsolatok
- (496 megtekintés)
A november a társas kapcsolatok körvonalazását foglalta magában, melynek kapcsán a diákokkal főleg a barátságról és annak jelentőségéről beszéltünk, de sikerült előretervezni a jövőt is, ami nyolcadikos diákjaink esetében igen hasznos lehet. Összesen öt órán belül végeztünk különböző tevékenységeket a tematikának megfelelően. Mivel Romániában minden évben Tanügyi programként szerepel a Globális Nevelés Hete (melynek idéni témája „Együtt a békéért” volt három napon keresztül boldogságórákat tartottunk az osztályban.Igy a boldogságóra tematikája bekerült iskolánk hivatalos dokumentációjába is, ami a GNH-re vonatkozó beszámolót illeti.
Első tevékenység
Erkölcsi nevelés óra keretén belül a diákokkal összegyűlytöttük brainstorming formájában, hogy melyek azok a közösségek / csoportok, melyeknek tagjai, majd ezeket megpróbáltuk fontossági sorrendbe helyezni figyelembe véve minden diák egyéni igényeit.Ezután mindenki individuális munka keretén belül a csoportvezető segítségével elkészítette a „Dolgozz a „házadon”” című feladatot, melyben feltüntették, hogy kitől várnak illetve kinek adnak nagyobb tiszteletet, bizalmat, szeretetet illetve ki az, aki megérti őket és, aki által megértve érzik magukat.Miután elkészültek a rajzok a bátrabb diákok bemutatták kapcsolataikat és az azokhoz fűződő érzelmeiket.
Második tevékenység
A jobb hangulat megteremtéséért a diákokkal körbe űltünk és elbeszélgettünk lazán az optimizmusról és mindenki megpróbált felidézni olyan történéseket melyek kapcsán az utóbbi időben valakihez sikerült pozitív szemlélettel viszonyulniuk.Ezt követően 3-4-es csoportba szerveződtek a diákok (mindenki oda űlt, ahova szeretett volna) és elkészítették a „Milyen az én barátom ?” feladatot, ahol lerajzolták barátjukat illetve jó tulajdonságokat rendeltek hozzá.Miután elkészültek bemutatták a csoportok között barátjukat.Ezt követte a „Mesebarátok” című gyakorlat, melyet a csoportvezető felírt a táblára, majd a vállalkozó diákok megoldották közösen a többiekkel.A „Három állítás, egy hamis” feladat elvégzésére 3 csoportra osztottam a gyerekeket és instrukcióként kapták, hogy mindenki írjon magáról három állítást, melyből kettő igaz illetve egy hamis.Közösen minden csoportban választottunk egy csoportvezetőt, aki később felolvasta az írottakat, majd a többiek megpróbálták kitalálni, hogy melyik társukról van szó. Az utolsó negyedórában melegzuhanyt alkalmaztunk és meghallgattuk Bagdi Bella „Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek” című dalát.
Harmadik és negyedik tevékenység
Felelevenítettük az erkölcsi nevelés órán tanultakat, ami a közösségeket illeti és véleményeztük, hogy a felnőttek esetében melyik milyen jelentőséggel bír. Ezután átszervezve a termet a diákokat egy közös kalandozásra hívtam, hogy képzeljék el milyen lesz az életük 10 év múlva illetve milyen kapcsolatok lesznek mérvadóak akkor.Ezután különböző illusztrációkat kaptak melyeket rangsoroltak.Az aktuális állapotukból kiindulva (iskola) továbbá lényegessé vált képzeletükben a család, a munkahely, a hobbyk világa. Közösen a csoportvezető segítségével elkészítettük a „Ha egyszer felnövünk … ” című plakátot. A következő órán (negyedik) a lányok apró ajándékokat készítettek, míg a fiúkkal kifüggesztettük az osztályba a plakátot.Szünetben az apró kedvességeket (levél, virág, képeslap) a lányok elajándékozták, akiknek készítették.
Ötödik tevékenység
Az „Idézetből történet” című feladat elvégzését tűzte ki célul.A csoportvezető felírta a táblára a három választható idézetet, melyből a diákok kiválasztották kedvencüket és közösen írtunk egy történetet.A választás Arany Ágnes idézetére került, melyből sikerült egy megható, romantikus, kedves történetet összekovácsolni. Minden egyes tevékenységünk kellemes légkörben zajlott !