Győr, Gárdonyi Géza u. 2, 9022

Halafa-kep.jpg

SZEPTEMBER: HÁLA
Szeptember 21.: Hála világnapja
Harmadikas osztályomban az etika tantárgy keretében fogunk részt venni a Boldogság órákon.

Első alkalommal végigbeszélgettük a program lényegét, hogyan, s mint fogjuk ezeket az órákat tartani, mik a főbb szabályok, mint pl. hogy egymást mindig figyelmesen végighallgatjuk….

E hónapban a téma feldolgozását – ráhangoló zene meghallgatása után – a hála jelentőségéről való beszélgetéssel indítottuk. Beszéltünk arról, hogy miért fontos gyakorolnunk ezt a tulajdonságot, nem csak mások, de saját magunk boldogságforrásaként. Arról, hogy milyen fontos és valós testi változásokat okozhat + és – értelemben is a hála gyakorlása vagy hiánya. Hogy mit okozhat az életünkben, ha hálátlanok, sőt állandó elégedetlenek vagyunk, s milyen ember típusokat ismerhetünk ennek függvényében, s hogy ők vajon kivel barátkoznak/töltenének időt szívesebben…

Ezt követően a gyerekek saját életpéldáikkal bontották ki a témát, megfogalmazva, hogy nekik is milyen örömöt okoztak a történtek, s milyen jó volt látni a másik reakcióját. Kiemeltük, hogy a hála nem csak nagy dolgokat, de apró megnyilvánulásokat is jelenthet, mint egy mosoly, egy gesztus, egy apró ajándék, vagy segítségnyújtás….

Ezt követően a mese kapcsán közelítettük meg a témát.
Nasu mackó szerencséje című mesét választottam, mert a csoportomhoz ez a történet közelebb állt. Lelkesen beszéltek Nasuról, s hogy hogyan változott a mackó hozzáállása a hálához, s mennyivel szerethetőbb lett a történet végére.
Ezután egy Hálafa megalkotásával –az ősz hangulatát felidézve- a hulló levelekre és a madarakra írták fel a gyerekek, hogy kinek és miért voltak, lehetnek hálásak. Ez, azóta is díszíti a termet.

Képek