Győr, Gárdonyi Géza u. 2, 9022

- Csoport neve: 3a
- Széchenyi István Egyetem Öveges Kálmán Gyakorló Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (129 megtekintés)
OKTÓBER: OPTIMIZMUS
A téma feldolgozása a szó értelmezésével kezdődött. Kezdetben csak körül írtuk, és gyakorlati példákat gyűjtöttünk, majd rokon kifejezéseket kerestünk. Megnéztük mi az ellentéte a szónak. Végül megkerestük mit is lehet megtudni a szó jelentéséről.
A zenei aláfestés az érzésekre hatott és hangulatba hozta a csoportot.
Megbeszéltük, hogy mit jelenthet a szó az élet különböző területein, mint család, tanulás, sport, problémák, betegség, kapcsolatok….
Aztán levontuk a tanulságot, hogy miért is érdemes optimistának lenni! Milyen hétköznapi előnyei vannak és a hiány miket okozhat az ember életében. Összekötöttük az előző hónap témájával, a hálával és megbeszéltük a hasonlóságot a kapcsolatot köztük. Megkerestük előnyeit a mindennapokban és a társas kapcsolatokban (iskolában, munkahelyen, családban….)
Példákat hoztunk – szerepjátékokkal – hogy ugyanazt a dolgot hogyan lehet megélni optimistán, illetve pesszimistán, melyik a bölcsebb, majd levontuk a következtetést, hogy mindenben meg lehet találni a jót és hogy ez a szerencsés hozzáállás a dolgokhoz. Persze nem elfelejtve, hogy a realitást is szem előtt tartsuk. Az optimista emberek szerethetőbbek és ők maguk is vidámabban élik az életüket sőt még az életminőségük és élettartamuk is hosszabb azoknak, akik megtanulják ezt a hozzáállást, mert TANULHATÓ.
Összegzésként mindenki elmondta, hogy – a saját életét tekintve – mennyire tartja magát optimistának, hogy amikor ilyen tudott lenni, az mennyivel és miért volt jobb.
Gyakorlati feladatként pedig Optimista montázst készítettünk közösen.