Fotóalbum

20191107_173647.jpg

A téma címe: „Fotoalbum”
Boldogságóra, Társas kapcsolatok 1.
2019. november 6.

Csoport: A tanulásban akadályozott csoport 8 tagú. A csoport tagjai 2., 3., 4. és 5. osztályosok. Közülük 3-an autisták.
Feladat: Készítsen a csoportod egy kartonból egy hatalmas fotóalbumoldalt! Kisebb rajzok lesznek az albumba ragasztott „fényképek”, melyek legalább ötféle különböző kapcsolatot örökítsenek meg (szülők egymással, gyerekek szülőkkel, testvérek, más családtagok, barátok, kis közösségek, hobbikörök, csapatok… stb.)!
Cél: a) minél jobban megismertetni a boldogság fogalmát a tanulók értelmi szintjéhez képest; b) és tudatosítani ebben a társas kapcsolatok szerepét.
Fejlesztési terület: a szubjektív benső örömérzet proszociális megteremtése, növelése, fenntartása.
Módszer: frontális irányítású kooperatív tevékenység.
Eszközök: papírlap, toll, laptop hangszóró (zenehallgatáshoz)
Helyszín és időtartam: elsőként a csoportszoba majd a tanulószoba, 45 perc.

1. ÓRAKEZDÉS (5 perc): Kellemes, nyugodt zene kíséretében rövid meditáció. „Ellazulok, becsukom a szemem, lassan és mélyen lélegzem – be… és… ki. Ellazulnak az izmaim. Nincs semmi gondom. Pihenek. Jól érzem magam. (Csoportszoba.)

2. A TÉMA BEVEZETÉSE (5 perc): Arról beszélünk, hogy jó társas kapcsolatok nélkül semmivé válunk. Csakis jó társas kapcsolatokkal értékes az életünk. Sok társas kapcsolat van az életünkben. Van szülő-gyermek, szülő-szülő, tanuló-tanár, gyermek-gyermek, gyermek-nagyszülő stb.

3. A TÉMA FELDOLGOZÁSA I. (25 perc): Öt kapcsolati formát rajzolunk le -egy-egy kisebb lapra. Ki melyiket vállalja?

4. A TÉMA FELDOLGOZÁSA (5 perc): Felragasztjuk a rajzokat a már megírt, előkészített kartonra, és beszélgetünk a rajzokról.

5. AZ ÓRA LEZÁRÁSA (5 perc + óra): Örömmel végzett mozgás: kosárlabda.

Baranyai Mihály

Képek