Figyeljünk a mindennapok csodáira! 1.A

336616900_754531013048642_6628184331837186276_n.jpg

Az első osztály már félkörbe helyezett székekkel várt. A témafelvezető kérdésemre a mai nap átélt örömforrásokra több kisgyermek hozta jobbnál jobb válaszait: kedvenc pólómat/nagymamám kötötte mellényt húzhatott fel, jó időre ébredt, finom volt a reggeli. A többség az elmúlt napokból tudott egy-egy csodamozzanatot hozni: nagyszülőknél töltött hétvége, focimeccs során az nyert, akinek drukkolt, hétvégi jóidő, közös online játék a más országban élő apukával, az új biciklivel hamar megtanult tekerni stb. Mindenkit megvártunk, meghallgattunk. Ezt követően átrendeztük a termet: 5 asztal köré ülhettek, majd a lecsendesedést a hónap dalának meghallgatása segítette.
Az 5 asztalnál 5-féle játék várta a gyerekeket: kézzel varrt memóriajáték, párkereső, kukacépítő, Micimackó puzzle és zsákból forma kitapogató, azonosító. Minden gyermek mindegyik asztalnál kipróbálhatta az ott található játékot körforgásban. Érdekes volt megtapasztalni, hogy voltak társaságok, ahol az egyébként önbizalomhiányos gyermek megerősítéseket kapott (jobb volt társainál), a versengő helyzetben együttműködést lehetett látni, az összedolgozást gyakorolhatták a közös feladatmegoldás által, új szabályokat hozhattak létre.
Az óra végén elmondta mindenki, hogy melyik játék/játékok tettszettek nekik a legjobban. Az óra célja megvalósult, mindenki átélhetett egy vagy több apró örömet.
Köszönöm a tanító néninek a segítséget, valamint a lehetőséget!

Képek