Ficánkák céljai

Ficánkák céljai

A hónap témájaként célokat tűztünk ki magunk elé.
Nyitó beszélgetésként megbeszéltük, hogy mik is azok a célok. Kezdtük a kisebb célokkal, melyre példaként a hóemberépítést említettem, mely az óvodai heti témához is jól kapcsolódott. Megbeszéltük, hogy a célhoz kell egy szándék, mit szeretnénk elérni, majd terv, hogyan jutunk el oda és eszköz, melynek segítségével megvalósíthatjuk. Ezt követően beszéltünk a hosszabb távú tervekről, célokról pl. pályaválasztás, ki mi szeretne lenni, ha nagy lesz. Megbeszéltük, hogy előbb el kell végezni a hozzá illő iskolákat, mint én is tanultam, hogy óvónéni lehessek. Ezután sorra elmondták, ki mi szeretne lenni, ha megnő. Többen „lesznek” rendőrök, tűzoltók, de volt aki állatorvos szeretne lenni és természetesen királynőnek, hercegnőnek is készül néhány kislány. Elkészítettük ezt követően a jelen-jövő tablót is, lerajzolták magukat a jelenben és az elképzelt jövőben.
Ezután beszélgettünk a szívmanóról, aki segít elérni a céljainkat, benn lakik a szívünkben. Nehézkesen, de megformáztuk a képzeletbeli manónkat, akinek hoztak házat, autót is. Akinek segítségével megküzdöttünk az akadálypályával is.
Megírtuk a január dalát, mely szintén nem ment könnyen, nem igazán értették, hogyan is kellenne a mondatokat befejezni, végül megszületett:
Én vagyok a január, ki minden évben visszajár.
Havat hozok, jeget viszek, te neked meg almát viszek.
Büszke hónap vagyok én, mert legelőször jövök én.
Az emberek is szeretnek, a gyerekek szívesen szeretnek.
Overáll, és sapka, sál, minden héten szívünk száll.
Csak arra vigyázz, meg ne fázz, mielőbb a tél jön már.
Meleg tea, forró leves, ezek bizony melegek.
Fogadalmak hava vagyok, ezért várnak kicsik-nagyok.
Ráhangolódásként a második alkalommal párba rendeződtünk és különböző testrészeink (kisujj, térd, könyök, váll, hát, lábfej) mentén „összenőve” próbáltunk lépéseket tenni.
Ezt követően abban a szerencsés helyzteben van a csoportunk, hogy vannak ikrek a csoportban, így a mesét hozzájuk tudtuk igazítani. Meghallgatták a Leghasznosabb dolog című történetet, melynél a figyelem fenntartására több feladatot is elvégeztek a gyerekek.
Elsőként szülői kívánságlevelet rajzoltak, melyen nagyon jó ötletek születtek. Kívántak szeretetet, barátokat, házat, autót, szivárványos, varázspálcás életet, hogy meg tudják élni a csodákat.
Ezután eljátszották, hogyan indítanák útnak gyermekeiket, miket mondanának nekik. Itt is nagyon jó ötletek születtek pl.aludjanak sokat, feküdjenek le időben, legyen idejük a kikapcsolódásra-strandoljanak, szerezzenek be háziállatot pl. egy rókát stb.
A belső hang feladat nem igazán ment nekik, ezért ezzel nem időztünk sokáig. Az elválás nehéz pillanata ellenben könnyű feladatnak bizonyult, hagytam, hogy ők válasszák ki, milyen módon búcsúznának el a testvérek egymástól. Volt puszi, ölelés, kézfogás, pacsi is.
Végül lerajzolták a málha sablonba, hogy ki mit tart fontos eszköznek. Kértem őket, ismét gondoljanak arra, hogy mik szeretnének lenni, ha nagyok lesznek és ehhez milyen eszközre lenne szükségük. Pl. körmös-körömlakk, fodrász-fésű,olló, cukrász-torta stb.
Zárásként meghallgattuk és nagyon tetszett neki Bagdi Bella: Pozitív mondókája.
felkerült a Boldogság várához vezető lépcsősorra is a célok elérésének jelképe.

Képek