„Fel a fejjel!”

- Csoport neve: Pipitér óvoda - Pillangó csoport
- Nagykanizsa Központi Óvoda Pipitér Tagóvodájának Nagyrác utcai telephelye
- Kategória: Óvodások
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (119 megtekintés)
A téma feldolgozását a „Kecske becske mit csinálsz?” játékkal kezdtük. Néhányszor elmondtuk közösen a párbeszédes részt, majd a nagyok már önállóan, a kisebbek pedig kis segítséggel fel tudták idézni azt. A fogó játékot nagyon élvezték és képesek voltak a szereplők segítésére, vagy éppen akadályozására is. A játékot egész hónap során sokszor megismételtük, csak úgy, mint a „Testrészeink” játékot.
„A kicsi dió” című magyar népmesét egy hétig minden nap elmeséltem, így a második héten már volt, aki önállóan vállalkozott a mesélésre. A memorizálást segítette a mozgással kísért dramatikus játék, melyet nagy örömmel végeztek: a gurulás, egymás csiklandozása, dögönyözése, a szeletelés mind segítették az egymás iránti pozitív beállítódás alakulását, erősödését. A játékot jól kiegészítette az „A part alatt” című népdal, melyet megnéztünk, meghallgattunk és el is énekeltünk.
Ugyancsak nagy tetszést aratott a „Fel a fejjel!”című animációs kisfilm megtekintése, melyet kérésre többször is megnéztünk egymás után. Megbeszéltük a látottakat – ki, mit, miért, csinál -, majd a második harmadik megtekintés alatt már egymást túllicitálva magyarázták egymásnak a látottakat. Főleg az a rész nyerte el a gyerekek tetszését, amikor a kis kecskegida próbálta átsegíteni a papáját (ahogy Ők nevezték) az előtte álló „szakadék”felett, majd tapsolva, nevetgélve nézték, ahogyan a két kecske együtt, minden akadályt és nehézséget legyőzve boldogan tovább ugrándoznak. Ezek után szívesen kezdték a festékes kézlenyomat készítését, bár akkor még nem igazán értették, hogyan lesz ebből kis kecske?! Aztán másnap, a körülrajzolás, majd az első részletek berajzolása után egyre bátrabban, magabiztosabban gazdagították egyre apróbb, egyedi részletekkel munkáikat.
A tevékenységek mindegyikére elmondhatjuk, hogy pozitív érzelmeket váltott ki a gyerekekből, az együttműködés segítette egymás alaposabb megismerését, kapcsolataik elmélyítését.