Éves beszámoló

- Csoport neve: Napsugarkak csoport
- Zalaegerszegi Kertvárosi Óvoda Andráshidai Tagóvodája
- Kategória: Óvodások
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (37 megtekintés)
A Boldogóvoda foglalkozások ebben a nevelési évben (2024/2025) is segítettek a csoport összetartozásának erősítésében, nyitottabbá, elfogadóbbá váltak egymással a gyerekek. A foglalkozások alkalmával boldog perceket éltünk át, a közös játék segítette az egymásra figyelést, a pozitív érzelmek alakulását. A gyakorlatok által egy-egy konfliktus után könnyebben megbocsájtottak egymásnak, szeretettel fordultak társaik felé a gyerekek. A 10 egymásra épülő téma segítségével a mesék és játékos feladatok által megismertük a boldogság különböző összetevőit és feltételeit. A gyerekek felismerték, miért fontos a hála érzése a mindennapi életben. Megtanulták, hogyan tudják kifejezni hálájukat mások felé, például a „Hálás vagyok…” kezdetű mondatokkal. Az egymásra figyelés és a pozitív érzelmek átélése erősödött a foglalkozások során. Az optimizmus gyakorlása által a gyerekek felismerték a pozitív dolgokat, erősödött bennük a jó tulajdonságok megélése valamint a jó dolgok felismerésének képessége. A társas kapcsolatok téma támogatta a gyermekek közösségbe illeszkedését, a társas életre való felkészítését, ápolta a baráti kapcsolatokat. A jó cselekedetek gyakorlása a gyerekeket arra ösztönözte, hogy tudatosan gyakoroljanak kedvességet és önzetlen jótetteket a mindennapjaik során, növelve ezzel mind a saját, mind környezetük pozitív életérzését. Az elköteleződés egy cél mellett a közösségformálásban segítette a csoportot, közösen kítűzött céljaink együttes megvalósítását támogatta. A megküzdési stratégiák játékos formában kínáltak megoldást a gyerekeket érintő kihívásokra. Segítségével remekül át tudtuk beszélni az őket érintő kérdéseket és napi problémákat. A közösségi feladatok fejlesztették a gyerekek problémamegoldó képességét, gyakorlatai szélesítették látókörüket és gondolkodásmódjukat. Az apró örömök élvezete gyakorlatai érzékenyítettek a pozitív élmények felfedezésére, befogadására. A megbocsátás gyakorlása segített megfelelő módon levezetni a feszültséget, megoldani konfliktushelyzeteket, a gyerekeknek lehetőséget adni az érzelmeik kifejezésére, a számukra érzelmileg nehezebben megélt események feldolgozására. A testmozgás áthatotta mindennapjainkat , beszélgettünk a gyerekekkel miért fontos a rendszeres mozgás az egészséges életmód és a testi-lelki jóllét szempontjából. A fenntartható boldogság fejlesztő gyakorlatai építették a gyermekek önbecsülését és a pozitív énképét, a pozitív életszemléletüket alakították, óvták a gyerekek mentális egészségét. A foglalkozásokon helyet kapott a feszültségoldás, relaxáció, meditáció, saját élmények felidézése A csoportban ezen kívül különböző rítusok is kialakultak. zene jelzi a pakolóidőt, mosolygós és szomorú arcok segítik a gyerekeket a helyes viselkedésben. Úgy tapasztaltam hogy nőt gyermekeink önbizalma, kifejezőképessége. Csökkentek szorongásaik, félelmeik. A konfliktusok csökkentek, helyüket a bátorítás, simogatás, vigasztalás, együttérzés váltotta fel. A következő évben is örömmel, lelkesen várjuk a foglalkozásokat.
