Éves beszámoló

50.jpg

A tanév során az osztályommal minden hónapban bekapcsolódtunk a programba.
Az 5.F osztállyal az optimizmus témájában számos feladatot szerveztünk. Mesét olvastunk, melynek természetesen boldog vége lett, majd néhány tanuló megosztotta saját kis történetét is. Osztályfőnöki órán a gyerekekről nyitott kérdések segítségével kiderítettük, hogy ki mennyire optimista, vagy kissé borúlátóbb. Tanácsokat is adtunk egymásnak, hogy mit változtassunk a mindennapi életben, hogy sikeresnek éljük meg a pillanatokat. Az egyhetes erdei iskolában csoportosan társasjátékot fejlesztettek a gyerekek, ahol saját ötleteik alapján mindenki megmutathatta tehetségét, kreativitását.
A tankönyvben megtalálható tippekkel is fejlesztettük gondolkodásmódunkat. A diákok a következő gondolatokkal összegezték a tanórát:
1. Indítsd a napot pozitív megerősítésekkel! – a dicséret ereje, mindenki jó valamiben
2. A jó dolgokra koncentrálj, bármilyen apróságnak is tűnnek! – A kicsi dolgoknak is tudni kell örülni!
3. Találd meg a humort a nehéz helyzetekben is! – Milyen jó közösen nevetni!
4. A hibákat éld meg fejlődési lehetőségként!- Ha egy dolgozat nem úgy sikerül, ne add fel! Kérj segítséget!
5. Alakítsd át a negatív belső párbeszédet pozitívvá! – Ne a rosszat lássuk mindenben!
6. Tedd fókuszod a jelent pillanatra! -Élvezzük, hogy együtt vagyunk!
7. Tarts élénk kapcsolatot az optimista szemléletű barátaiddal! -Barátkozzunk sokat!
A társas kapcsolatok témakörét több órán keresztül is feldolgoztuk az 5.F osztályban. A kedvesség világnapjára, november 13-ra apró meglepetéssel is készültünk: az iskolában egy kedvesség kihívást indítottunk el, és azt láttuk, hogy sokan részt is vettek benne. Osztályfőnöki órán pedig a barátok fontosságáról beszélgettünk.
A társas kapcsolatok megerősítése céljából az osztály elkezdett egy osztálybulit is szervezni, ahol egy osztálytársukat kiválasztva (sorsolás útján) apró kedvességgel kell számára meglepetést okozni. A születésnapokat is mindig megünnepeljük együtt, ezzel is tovább formálva közösségünk.
Ahhoz, hogy igazi csapattá váljunk, osztálytermünk dekorálásában is sokat gondolkoz(t)unk. A diákok csoportokban dolgoznak, hogy igazi karácsonyi hangulatúvá tegyük termünket. Saját kézzel készített munkák is születtek.
Mi számít jó cselekedetnek? Miért boldogítanak a jó cselekedetek? A december az 5.F osztály életében az iskolai karácsonyi műsor előkészületeivel zajlott. Verseket tanultunk, énekeltünk, videókat készítettünk és koreográfiát álmodtunk meg. Azért szakítottunk időt egy délutánra, ahol egy osztálybuli során mindenki felhőtlenül érezhette magát. Természetesen mindent együtt, és talán ezen van a hangsúly. Szerettünk volna megmutatni, hogy apró dolgokkal, odafigyeléssel, egymás meghallgatásával és közös összefogással milyen szép dolgokat tudunk teremteni. A műsor címe ezért is lett karácsonyi ölelés, mivel ezt a nagyon fontos üzenetet szerettük volna átadni az iskola valamennyi diákjának, tanárának, meghívott vendégeknek és természetesen a szülőknek.
Évek óta hagyomány, hogy az 5. és 6. osztály egy közös buli keretében játékosan ismerkedik egymással. Ebben az évben a farsangi időszakot kötöttük össze és megannyi diák öltözött be. Emellett számos koreográfiával is készültek a vállalkozó szellemű diákok. A sport iránt érdeklődőknek is szerveztünk játékos foglalkozást.
Az 5.F osztályban az apró örömök hónapja a fiúk meglepetésével kezdődött. Titokban készülődtek és nőnap alkalmából virággal lepték meg a lányokat és tanáraikat. Igazán szép pillanat volt, köszönet a figyelmességért.
Az amúgy is vidám tantermünket tovább díszítettük a diákokkal. Sikerült igazán tavaszi hangulatot teremteni a sok virággal, méhecskével, pillangóval és egyedi alkotásokkal.
A tanórákon is sok öröm ért bennünket. Rengeteget játszottunk, készültünk a tavaszi szünetre, hogy végre újra feltöltődjünk. Az egyik osztályfőnöki órán mindenkinek kijelöltünk egy segítőt, aki egy hónapig figyel osztálytársára, segíti, támogatja mindennapjait.
Programból sem volt hiány. A Boldogságnapi programon az egész osztály aktívan közreműködött. A 100. matematika óra is rengeteg vidámsággal telt, hiszen játszva tanulni a legjobb dolog. A diákelnök jelöltek programjai megannyi mosoly csaltak a gyerekek arcára: együtt sportoltak, táncoltak, kvadoztak, lufit gyűjtöttek a többi batsányissal. És meglepetésként a diáknapon egy közös produkcióval készültünk a tanárainkkal. Hiszen a legkisebbek is okozhatnak apró örömöket mindannyiunk számára.
Osztályunkban a mozgás kiemelten fontos. Diákjaink közül mindenki aktívan sportol. Az egyik osztályfőnöki órán összegyűjtöttük a hónap eredményeit. Mindenki elmesélte, hogy miért az adott sportot választotta, milyen eredményei vannak és mit tervez a jövőben. Büszkén meséltek diákolimpiai döntőkről, fontos kupameccsekről labdarúgás, kézilabda és vízilabda sportágakban, aranyminősített néptáncosokról, lovastáborokban szerzett kedves pillanatokról.
A mindennapjainkat is meghatározza a mozgás. A tanítási órákat követően napköziben szinte elmaradhatatlan a közös foci, kidobózás, játszóterezés. Mert a mozgás örömet okoz…
Az 5.F osztály immár igazi osztályközösséggé vált a tanév során. Szeptemberben 35 tanuló ült az iskolapadba, akik alig ismerték egymást. Júniusban teljesen más érzésekkel léphettünk be az osztályterembe. Köszönet a sok programnak, kirándulásnak, csapatépítőnek. Az utolsó osztályfőnöki órán igyekeztünk összegezni azt a sok élményt, amelyben részünk volt. Mindenki kiemelhetett egy-egy számára kedves pillanatot. Utolsó programként a gimnáziumban éjszakáztunk, ahol ismét sok izgalmas program várt a gyerekekre. Az udvari sport természetesen nem maradhatott el, de az éjszakai számháború a gimnázium falai között és az éjféli szabadulószoba is nagyon népszerű volt. A tanév során igyekeztünk minden tanuló névnapját vagy születésnapját megünnepelni, nem volt ez másképp ezen a napon sem. A közös gofrisütés alatt is jókat beszélgettünk, de a program legizgalmasabb maga az éjszakai gimiben alvás volt. Jövőre ismét folytatjuk a csapatépítést!

Képek