Éves beszámoló

- Csoport neve: Bonbonok
- Kispesti Erkel Ferenc Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (102 megtekintés)
Boldogságóra Program 2019/2020 tanév összefoglaló
Kispesti Erkel Ferenc Általános Iskola
1.b osztály
Osztályfőnök: Acsai Zita
Szeptemberben a tanév megkezdésekor az óvodából iskolába való átmenettel, és az osztályközösség kialakításával, megerősítésével foglalkoztunk sok-sok játékos órán keresztül.
„Az én boldog kis házikóm” kreatív játék: A gyerekek egy kis üres, kihajtható sablon házikóba megrajzolták a családtagjaikat, életterüket és ezeket az osztály elé kiállva (önkéntes alapon) bemutatták azt, meséltek magukról. Alkotásaikat összefűzve, egységet alkotva állítottuk ki egy kis városként. Szintén az összetartozás élményét erősítette az őszi fa megfestése saját kézlenyomataikból kialakítva.
Játékkal tanulni örömmel, magabiztosan: A gyerekek otthonról hozott játékait is beépítettük az írás-olvasás tanulás folyamatába, hogy ezeket a tárgyak is támogatást nyújtsanak nekik, megnyugtassák őket az új helyzetben.
Célok kitűzése: A kényelmes szőnyegen eltöltött mesehallgatás után, a kis útkereső mesehőst, a kiscsengős bárányt társas játékokban megszemélyesítették a gyerekek. A történet üzenete, mely szerint tarts ki az álmaid mellett és légy, ami szeretnél további gondolkodásra késztette őket. Mindenki megrajzolta, hogy milyen munkakörben, hogyan képzeli el magát felnőttként, vagy milyen témák, területek érdeklik. (Mindenki egy kis csengőt is kapott emlékül a meseolvasótól, hogy a bárányka pozitív gondolkodására emlékeztesse őket.)
Hála gyakorlása, boldogító jócselekedetek: Az adventi időszakban még több énekléssel, és napi hála-játékkal készültünk az ünnepekre. A tanult betűkből hála abc-t készítettünk közösen.
Testmozgás: Januárban több mozgásos verset tanultunk, hogy a rosszabb időjárás ellenére is a testgyakorlatok sorát bővíteni tudjuk napról-napra.
Közös takaró varázsvilága, hátra rajz: Az osztályterem és közös kis „beszélgetős hely” dísze lett a gyerekek pólóiból varrt nagy takaró. Mindenkinek egy szeretett, jellegzetes ruhadarabjából kivágott részletből állt össze a nagy, színes egész. A takarón ülve körbe egymás hátára rajzoltak, írtak, amit ki kellett találni.
Márciusban sokat foglalkoztunk a tisztálkodással és az egészséges táplálkozással és annak hatásaival. Kedvenc ételek összegyűjtése mellett játékos bemutatókkal vettük végig a legfontosabb tudnivalókat.
A külön töltött otthoni időszak elején elindítottuk a házi „Ki mit tud” versenyt, ami a heti kihívások mellett a gyerekeknek teret és felületet nyújtott (privát közösségi csoport) arra, hogy legkedvesebb szabadidős tevékenységeiket megosszák társaikkal. Pl.: Receptek bemutatása (összeállt az osztály online szakácskönyve), bonyolult autóépítés, traktorvezetés, versmondás, hangszeres és mozgásos játékok…
Közös karantén-kertészet, társas kapcsolatok ápolás: Virágmagok és palánták ültetése, magok csíráztatása. Mindenki ugyanazokat a növényeket nevelte otthon és a tapasztalataikat, eredményeiket írásban, rajzokon és videó üzenetekben osztották meg egymással.
Apró örömök megélése-Madárlesen: Júniusi, nyári feladat a természet a körülöttünk lévő apró csodák és szépségek felfedezése. Ezekről rajzok, írások készítése.
