Év végi Boldogságóra beszámoló 204/2025 tanév

- Csoport neve: Kedveskeim
- Faddi Gárdonyi Géza Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Apró örömök élvezete
- (21 megtekintés)
A 6.a egy szerethető, sokszínű közösség, ahol a gyerekek nemcsak tanulnak, hanem egymást is formálják – figyelemmel, empátiával, elfogadással. A tanév során végigkísértek bennünket a Boldogságóra-program témái, amelyek nem csupán foglalkozások voltak, hanem élmények, gondolatébresztő beszélgetések, közös felismerések és apró csodák forrásai is.
Az év során feldolgozott témák:
1. A hála gyakorlása
2. Az optimizmus gyakorlása
3. Társas kapcsolatok ápolása
4. Boldogító jócselekedetek
5. Célok kitűzése és elérése
6. Megküzdési stratégiák
7. Apró örömök élvezete
8. A megbocsátás gyakorlása
9. Testmozgás
10. Fenntartható boldogság
Minden hónap új lehetőséget hozott arra, hogy magunkra és egymásra jobban odafigyeljünk, és hogy megtapasztaljuk: a boldogság nem valami elvont fogalom, hanem a hétköznapokban is jelen lévő, megtanulható készség.
Számomra az egyik legkedvesebb boldogságórát emelném ki.
Különleges pillanat volt, amikor a boldogság szó szerint programozhatóvá vált számunkra.
Március 20-án, a Boldogság Világnapja alkalmából iskolánk különleges eseményekkel készült, és amellett, hogy csatlakoztunk a szélforgó projekthez, a 6.a osztály tovább fokozta a hangulatot, egyedülálló módon ötvöztük a digitális kultúrát a boldogság élményével. Az „Apró örömök élvezete” témához kapcsolódva örömrobotokat készítettünk, amelyek nemcsak építmények, hanem kreatív történetek hordozói is voltak.
A gyerekek csoportokban dolgoztak, Scratch-ben programozták alkotásaikat. Így született meg a mosolyrobot, amely gyermeki örömöt jelenít meg.
Nemcsak a programozott mozdulatok, fények és hangok okoztak boldogságot, hanem az a pillanat is, amikor egy hiányzó LEGO-kocka végre előkerült, és valódi örömujjongást váltott ki a gyerekekből. Ezen az órán a játék, a kreativitás, a sikerélmény és az együttműködés kéz a kézben járt.
Amit én, osztályfőnökként tanultam tőlük,az az, hogy
a 6.a osztály tanulói nem feltétlenül a hangos sikerekről híresek, de az emberi minőség, amit nap mint nap képviselnek, példaértékű.
Hálás vagyok, hogy ennek a csapatnak a tagja lehetek.
Ők megtanították nekem is, a boldogság ott van a legapróbb mozzanatokban, egy kedves szóban, egy segítő kézben, vagy épp egy közösen épített örömrobotban.
Mi folytatjuk!
A következő tanévben is szeretnénk újra belevágni ebbe a programba, új témákkal, friss ötletekkel, de ugyanazzal az őszinte kíváncsisággal, amellyel ez a csapat tanul élni, boldogan.