Év végi beszámoló

cb352e06-08bd-498f-ac56-ed74738f094e.jpg

Éves beszámoló az 5. osztályban tartott boldogságórákról
Tanév: 2024/2025
Osztály: 5. osztály
Osztályfőnök: Durovics Dóra
A Boldogságóra Program célja, hogy a gyerekek érzelmi intelligenciája, önismerete, pozitív gondolkodása és társas készségei fejlődjenek. A foglalkozások hozzájárulnak a tanulók lelki jóllétének megőrzéséhez, az iskolai közösség erősítéséhez, valamint az önbizalom és a hála érzésének kialakításához. Az 5. osztályban minden hónapban egy-egy témakört dolgoztunk fel a program tematikáját követve. A foglalkozásokat havonta egy alkalommal tartottuk, játékos, beszélgetős, alkotó tevékenységek formájában, az osztályfőnöki órákba építve. Főbb témakörökhöz kapcsolva volt olyan ,,feladat” amit egész évben tartunk például a hála gyakorlása.
Rövid összefoglaló: Szeptemberi témánk a „Hála gyakorlása”. A gyerekek megtanulták kifejezni hálájukat apró dolgokért is. Hálanaplót vezettünk, és közösen beszéltük meg, miért jó hálásnak lenni. Egész évben a faliújságra készítettük minden héten a ,,hála szíveket”. Októberben az Optimista életszemlélet témakörrel foglalkoztunk. Az osztályomba járó gyerekek nagyon kreatívok, nagyon szeretik amikor lehet alkotni, közösen csoportban vagy akár egyénileg. Rengeteg szép munka készült. Történetek és szituációs játékok segítették a pozitív gondolkodás kialakulását. A „félig tele van a pohár” kifejezés állandóvá vált. Novemberben a Társas kapcsolatok ápolása témakörnél, az osztályban lévő szerepéről is beszélgettünk, erősödött az osztály közösség. A gyerekek gyakorolták az empátiát, az aktív figyelmet és a dicséret adását. Sokat beszélgettünk a barátság fontosságáról, a közösségekről. Decemberben a Boldogító tevékenységek témakörnél a gyerekek meglepetés ajándékokat készítettek egymásnak, és karácsonyi jócselekedeteket vállaltak. Januárban a Célok kitűzése és elérése témánál saját célokat fogalmaztak meg, és terveket készítettek a megvalósításhoz. Motivációs falat készítettünk. Február a Megküzdési stratégiákkal foglalkoztunk. A stresszkezelésről, kudarcokról és kitartásról beszélgettünk. Légzőgyakorlatokat és relaxációs technikákat is tanultunk, amelyeket ők is betudnak építeni a mindennapjaikba. Márciusa Megbocsátásról szólt. A gyerekek saját élményeiken keresztül értették meg a megbocsátás felszabadító erejét. Áprilisban a Testmozgás és egészség fontosságának szerepét vizsgáltuk. A testi-lelki egyensúly fontosságát hangsúlyoztuk. Mozgásos játékokat is beépítettünk. Plakátokat is készítettek a gyerekek. Májusban Fenntartható boldogságnál összegeztünk az eddig tanultakat. A gyerekek visszatekintettek a tanultakra, és értékelték saját fejlődésüket. Boldogságfát készítettünk. Júniusban az évzáró összegzés Visszatekintettünk az egész éves programra. Kiemeltük azokat a témákat, amik a legnagyobb hatással voltak rájuk. A diákok pozitívan fogadták a boldogságórákat. Gyakran várták ezeket az alkalmakat, mert lehetőségük nyílt őszintén megnyilvánulni, megismerni egymás érzéseit, és olyan témákról beszélgetni, amelyek a mindennapi életükre is hatással vannak. A boldogságórák hasznos és értékes kiegészítői voltak az iskolai nevelőmunka egészének. Az órák során a gyerekek személyisége fejlődött, az osztályközösség összetartóbbá vált, és sok hasznos életkészséget sajátítottak el. A jövő tanévre is tervezzük a program folytatását.

Képek