Érzékszervek, versenyfeladat – tanulás közvetlen tapasztalatszerzéssel

IMG_20190328_090512.jpg

Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Fejlesztő Nevelés-oktatást Végző Iskola
Kristályvíz csoport
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók 5. osztály
Sziklaforrás csoport

A súlyos, halmozottan sérült tanulók csoportja az apró örömök havi témáját a napi örömök köré építette.
A mozgásában is akadályoztatott tolókocsis kislány kezét használva rakosgatott tavaszi színes formákat. A vizuális és taktilis ingerek hatására kaptunk mosolyt és segítségkérő pillantást tőle, amikor a Sziklaforrás boldogságcsoporttal látogatóba érkeztünk.
Az idegen hangok felkeltették a kíváncsiságot a Kristályvíz csoportban, láthatóan örültek a látogatásunknak.
Ők azok a gyerekek, akik élvezni tudják az adott pillanatot, kis apróságoknak is örülnek. Apró figyelmesség, de tervezett látogatás volt a két csoport közös órája.
A súlyos, halmozottan sérült gyerekek számára az érzékszervek tanulásához a közvetlen tapasztalatszerzés lehetőségét biztosítottuk.
A csoportszoba tavaszi hangulatához, a látványhoz készített egy kislány új munkadarabot. Ő nem szereti a testi érintést, de szereti a hangokat és a látvány szépségét és az illatokat. A rózsaszínt azért használja, mert -„szép szín és a rózsaszín, az jó illatú virág”. Ő szépen beszél, megérteti magát szavakkal és érti a közeledési szándékot is. A maga kis munkájával környezetét szépíti és kézügyességét fejleszti. Megmutathatta csoportunknak mit készít és ettől nagyon boldog volt.
A közös együttlétről készült fényképeket az interaktív táblára tettük, hogy a látvány emlékeztesse őket.
Az érzékszervekhez tartozó apró örömöket így érzékeltettük a Kristályvíz csoport számára.

Képek