Értékes vagy

Értékes vagy

Osztályfőnökként fontos feladatomnak tartom, hogy az osztályba járó gyermekek, jól érezzék magukat a közösségben, fogadják el egymást olyannak, amilyenek. Biztosítsam számukra a nyugodt, barátságos légkört.

Minden reggel öleléssel indul a napunk, köszöntjük egymást. Az osztályban a Montessori pedagógia módszerével folyik a tanulás. Nyitott polcokon vannak elhelyezve a különböző témakörben készített feladatok, eszközök, amit kedvük szerint választhatnak ki a gyerekek. Szívesen tevékenykednek együtt és egyedül is. Az egyes feladatokat többször is megoldhatják egymás után, így segítve a rögzítést és a gyakoroltatást. A szabad tanulásnak köszönhetően minden gyermeknek van sikerélménye.

Folyamatosan kapnak visszajelzést a munkavégzés közben, dicséret, simogatás, ölelés formájában. Ha sikeresen elvégzi a feladatot, az osztály közös tapssal jutalmazza.

Nagyon szeretnek segíteni a felnőtteknek. Büszkeséggel tölti el őket a megbízatások, tisztségek: naposi, szertáras, virág locsoló felelősi teendők ellátása. A nap végén az iskolában a jutalom táblán, ahol minden tanuló fotója szerepel, egyenként értékelem a tanulókat.

Ahogy Müller Péter írja, az ember értékét nem az esze, a műveltsége, nem a hatalma vagy a tehetsége, hanem a lényéből áradó melegség minősíti. Vagyis a szeretetnek behunyt szemmel is érezhető a jelenléte.

Az évek során kialakult közöttünk a kölcsönös bizalom, inkább vagyok számukra pótanya, mint pedagógus. Hitvallásom: a pedagógus személye fontosabb, mint az, amit tanít.

Minden gyermek értékes, megvannak a saját maga erősségei, pozitív tulajdonságai, amelyek erősítésével érhetjük el, hogy jól érezzék magukat az osztályközösségben.
(Szegedi Veronika, osztályfőnök)

Képek