Erős leszek én

- Csoport neve: ujronafoitagovoda
- Jánossomorjai Aranykapu Óvoda Újrónafői Tagóvodája
- Kategória: Óvodások
- Téma: A boldogságfokozó hála
- (87 megtekintés)
Motiváció: Szívecske párna körbeadása, megölelgetése, szagolgatása
Foglalkozást kezdő relaxáció: Bagdy Emőke relaxációs gyakorlatai
„Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj!” – közben énekeljük: Piros alma mosolyog…Érik a szőlő…
„Hervad a virágom, éled a virágom” –
A foglalkozást kezdő éneklés: Bagdi Bella: Szép nap ölelj most át engem…- közben kendővel simogatom a gyermekeket, ahogy fekszenek a szőnyegen
A téma bevezetése: „Szia, örülök, hogy látlak!”
• bemutatkozás jellel
• milyen hangulatban vannak
• kedvenc dolgaik, mit szeretnek csinálni
• mik voltak a legjobb pillanatok, miért vagy most hálás
A téma feldolgozása: „Kerekerdő kalandra hív téged” versikével és Boldog Dórával meséhez készülődünk.
Mese: Bezzeg Andrea: A hálafa története
Beszélgetés a mese után Dórával a történtekről, olyan helyzetekről, amikor hálát éreznek valamiért.
A foglalkozás lezárása:
• Hála erősségmondóka bemutatása
• Hálakavics kiválasztása
• Három hála bevezetése egy héten kétszer
A foglalkozást záró éneklés: Bagdi Bella: Boldog vagyok c. dalára egy közös tánc www.boldogsagora.hu/gyerekdalok-3-6
A téma továbbadása: A hálakavics használata otthon is a szülő segítségével.
Fantasztikusan éreztük magunkat a Boldogságóra – Hála gyakorlása során. Akik most vettek részt elsőnek a tevékenységen, érdekesnek találták és nagyon jónak. A kérdésekre adott válaszok alapján tapasztaltam, hogy nem idegen számukra a hála fogalma, az öröm, a boldogság kifejezése a másik kisgyermeknek. Ez nálunk egy folyamat, amit a nagyobbak megtanultak, a kisebbek pedig, mint a szivacs magukba szívják. A nagyok viszont pontosabban, jobban ki tudták fejezni érzelmeiket, vágyaikat, szükségleteiket, hálájukat a másik ember felé. Viszonylag kevesen voltunk az éppen betegesebb időszak miatt, ezért éppen a nem túl aktív gyerekek voltak az órán, viszont így nem vágtak egymás mondanivalójába és türelmesen meghallgatták egymást.
A szívecske párna ölelgetése során örömmel vették észre, hogy levendula illata van. Ezután nyugodalmasan elpihentek a szőnyegen és hallgatták a Szép nap ölelj most át engem… c. Bagdi Bella számát, melyre selyemkendővel simogattam őket. „De jó érzés!”, – mondta az egyik kislány, nagy sóhajjal kísérve.
A „Szia örülök, hogy látlak” játék kissé bátortalanul kezdődött, aztán a „Milyen hangulatban vagyok?” résznél egész felpörögtek. Meg is jegyeztem, hogy „látszik, hogy boldogok és vidámak vagytok, egész felelevenedtetek!” Szívesen működtek együtt, segítették egymást.
Érdeklődéssel hallgatták Boldog Dóra szavait és a mesét. Beszélgetésükből határozottan kivehető volt, hogy értik a mese lényegét. Kreatívan meg tudták fogalmazni, hogy ő kinek, miért hálás, mi az, aminek nagyon örül, és mit érez. Ők már tavaly is bekapcsolódtak az órákba, és főleg azok gyakorlásába. Végig figyelembe vettem, hogy ki az, aki már részt vett a programon, ki az, aki önállóan meg tud fogalmazni dolgokat, kik azok, akik még egy kicsit kezdők benne, mert úgy tettem fel a kérdéseket.
Miután a Hála követ is kiválaszthatták és megismertettem velük a hála erősségmondókát, majd táncoltunk a „Boldog vagyok.” c. Bagdi Bella dalra, vidáman és felszabadultan indultak a kollégáim és kiscsoportosokhoz elújságolni, hogy mit kaptak ők, mire jó! Ennek nagyon örültem, mert láttam a kis boldogságot a szemükbe. Minden, amit elterveztem ott volt a szemükben! Viszik tovább!