Erőforrás

- Csoport neve: Kazinczy 6.c
- Békéscsabai Kazinczy Ferenc Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (29 megtekintés)
Októberben az optimizmusra fókuszáltunk a hónap témájának megfelelően. Rendkívül fontos téma, hiszen a gyerekek nagyrészt pesszimisták, borúlátók.
Az órát egy AI által generált történet (A Napraforgó és az Árnyék) felolvasásával kezdtem , melynek tanulságaként megbeszéltük, hogy mit jelent optimistának lenni, hogyan hat a gondolkodásmódunk a hangulatunkra, a gyerekek inkább pesszimistának vagy optimistának látják magukat, illetve azt is, hogy milyen helyzeteket tudnak felsorolni, amelyekben igazán nehéz optimistának maradni.
Ezt követően megkértem őket, hogy meséljenek el három jó dolgot ami aznap vagy a héten történt velük. Sajnos volt, akinek egyet is nehéz volt megemlítenie. Fontos rávilágítani, hogy igenis mennyi csodálatos dolog történik körülöttük, velük, amit természetesnek vesznek és nem is jut eszükbe megemlíteni.
Az óra következő lépésében kis csoportokat alakítottunk, és kis kártyákon negatív mondatokat kaptak. A feladatuk az volt, hogy keretezzék át ezeket a negatív gondolatokat pozitívabb, optimista formába. Kis idő elteltével megosztotta minden csoport a mondataikat, elmondták saját „átkeretezéseiket”, felragasztottuk őket a táblára, majd a negatív mondatok „kész” optimista mondataikat is megkapták, megkeresték a párját és felragasztották ezeket is a táblára. Sok időt szántuk ezek megbeszélésére, és hangsúlyoztuk gondolkodásmódunk tudatosságára való törekvését.
A következő órát beszélgetős feladattal kezdtük. Arra kértem a gyerekeket, hogy párokban készítsenek egymással „Jövőbeli interjúkat”, ahol egyikőjük a „jövőbeli énjét” alakítja, a másik pedig riportert játszik. A riporter többek között a következő kérdéseket tette fel. „Hogyan sikerült elérned a céljaidat?” és „Mit tanácsolnál a régi énednek? „Az optimista énjüknek kellett válaszolnia. Érdekes interjúk születtek, ez a feladat nagyon hasznosnak bizonyult, hiszen tényleg felvette a többség az elképzelt szerepet.
Végül következett az utolsó feladat, ahol a gyerekek megosztották, mit üzennének maguknak, ha egy nehezebb időszakban lennének. „Ne feledd, hogy képes vagy…” illetve a „Mindig emlékezz arra, hogy…” mondatokat fejezték be egy- egy biztató üzenettel.
Ezt kiragasztottuk a teremben, hogy mindig tudjunk belőle erőt meríteni, ha szükséges.



