Erdőn, mezőn optimistán!

- Csoport neve: simonsarolta
- Szivárvány Óvoda, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Általános Iskola, Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (22 megtekintés)
Optimista vagyok, ha a projektoktatásról van szó. Hiszen ez egy olyan lehetőség a pedagógusok számára, mellyel a mai kor gyerekei számára is érdekessé, izgalmassá teszi az oktatást. A tanév során több projektet is megvalósítunk, most már nem csak a saját osztályommal, hanem az egész alsó tagozattal. S hogy mások is megtapasztalják ennek izgalmát, megmutathassuk a projektek során elkészült fejlesztő játékokat, ötleteket, folytatjuk az előző években nagy sikert aratott „Folyosóprojekteket”, ami: tematikus program az alsó tagozaton. A tanév során négy alkalommal (ősszel, télen, tavasszal, nyáron) bemutatót tartunk az alsós osztályokban folyó aktuális projekt megvalósulásáról (folyosó berendezése, megnyitó, fejlesztő játékok bemutatása, eszközök kipróbálása, kincskeresés, beszámoló tematikus napok…) A programban az egész alsó tagozat részt vesz, a négy évszakot felosztjuk az osztályok közt. A Boldogságóra pedig egy egész évet átfogó projektünk, ami szintén helyet kap a bemutatókon, hiszen már régóta arra törekszem, hogy beillesszem a gyerekek mindennapjaiba. Az optimizmust összekapcsoltuk az őszi bemutatóval. Könnyű optimistának lenni a gyönyörű, színes erdőben, kapcsolódni a természethez. Az első projektünk: „Hallgatag erdő” elnevezésű. (Gryllus Vilmos Dala után). Az osztálykiránduláson gyűjtött kincseket felhasználva folyt a „munka” minden tanórán. Különleges élmény volt látni a gyerekek arcát, ahogy megérintették a szarvas agancsát, vagy belenézhettek a távcsőbe. Kitűnően használtuk még mozgásfejlesztésen is.
Szerettük az októbert!





