Én vagyok a saját hősöm-Szamuráj páncél

- Csoport neve: Micimacik2b
- Kodolányi János Német Nemzetiségi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Megküzdési stratégiák
- (15 megtekintés)
„Légy olyan,mint a madár, mely alól ha kivágják a fát, nem zuhan le, hanem még magasabbra repül!”
Kinek mit jelent ez a gondolat?
1.Hol érzem a feszültséget?
Testi változások,amikor félünk, haragszunk, feszültek vagy szomorúak vagyunk (pl.izzad a tenyerünk, fájni kezd a hasunk stb.) Jelöld be a rajzon, Te mit szoktál érezni!
2.Mit jelenthet a megküzdés szó?
Szerinted mit lehet tenni, ha érzékeled az imént rajzon is jelölt testi tüneteket, hogy meg tudj küzdeni ezekkel a nehéz helyzetekkel? Ötletek gyűjtése (mély levegőket veszek, megnyugszom; szépre gondolok; mondogatom magamnak,hogy úgyis menni fog; magamhoz szorítom a plüssömet stb.)
3.Milyen vagyok? (önismereti, önbizalom -növelő játék)
A résztvevők körben ülnek, középre helyezünk egy széket. Kiválasztunk egy tanulót,aki ezt mondja:
Hogy milyen vagyok?Nem is tudom!
Mondd meg nekem, kérlek!
Addig ide lecsücsülök,és meghallgatlak Téged.
A gyerekek mondanak egy-egy jó tulajdonságot.Akiről mondták, megpróbálja elismételni a hallottakat,és kiválasztja,amelyik neki a legjobban tetszett ill.annak a társának adja át a helyét.
Amit mondtál, nagyon tetszett,
Neked adom át a helyet!
4.Félelmet leküzdő mese-Beszélgetés
5.Én vagyok a saját hősöm! Szamuráj páncél (Rajz sablon alapján)
Hogy nézne ki a Ti szamuráj Énetek?
Milyen lenne a ruhátok (páncélotok és sisakotok)?Melyik meglévő képességeiteket, erősségeiteket nagyítanátok fel,hogy még bátrabban szembe tudjatok nézni a kihívásokkal, nehézségekkel?
Az óra tanulsága:
Soha ne add fel,ha nehézségbe ütközöl! Tudj küzdeni, a kudarcok erősítsenek meg, adjanak erőt!