Ember és természet Termékelőállítás: kenyérsütés
- Csoport neve: 9. Szakiskolai osztály
- Kiskunhalasi SZC Vári Szabó István Szakképző Iskolája és Kollégiuma
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Társas kapcsolatok
- (100 megtekintés)
Fejlesztendő készségek, képességek: Rendezés, olvasás, koncentráció, figyelem, emlékezet, szociális készségek, társas kapcsolatok fejlesztése, önálló gondolkodás, kommunikációs készségek fejlesztése, íráskészség, kritikai gondolkodás, önértékelés, anyanyelvi készség fejlesztése szóban és írásban, szókincsfejlesztés
Tanítandó ismeretek, elérendő tudásszint: Tájékozódás a termékelőállításban, a kenyérsütés kapcsán.
Az óra didaktikai feladatai: Érdeklődés felkeltése, motiváció fenntartása, aktivizálás, ismeretek elmélyítése, szintetizálás, visszacsatolás, összefoglalás, értékelés, fokozatosság, rendszerezés, differenciálás, általánosítás és konkretizálás
Nevelési cél: Kritikai gondolkodás a szövegfeldolgozásával.
Tanulás tanítása: szöveg feldolgozását segítő ábra bemutatása.
Társas kapcsolatok fejlesztése, empátia, a társ segítése, elfogadás fejlesztése mivel az órán többször párban dolgoznak a tanulók.
Az órán az új ismeretek feldolgozása mellett a társas kapcsolatok fejlesztése történt változatos módon. Az órán többször párban dolgoztak a tanulók, amivel egymás elfogadása volt a célom. Igyekeztem olyan párokat alakítani, hogy különböző képességűek alkossanak egy párt, hiszen a másik elfogadása, segítése hasznos lehet.
Az óra elején a zenehallgatás megteremtette az óra hangulatát. Utána az új ismeretek feldolgozása következett, ezzel a szövegértésüket, szókincsüket fejlesztettem.
Időrendbe kellett rakni a receptet párban. Ügyeltem arra, hogy a párok mindkét tagja egyenlően dolgozzon, egymást segítve gondolkodjon. Nagyon fontos az SNI – s tanulók egymás iránti érzékenysége. Ezért is igyekszem minél többször hangsúlyozni nekik, hogy ők is értékesek, nem csak ép társaik. Ha hisznek önmagukban, akkor ők is képesek bármire.
A kovászkészítés közben a mese elolvasása jó hangulatot teremtett. A tanulók csendben dolgoztak, hogy hallhassák közben a mesét.
Az óra végén értékelhették a párok egymás és saját munkájukat, órai szerepüket.
Nagyon fontosnak tartom, hogy minden óra végén megtesszük ezt, így fejlődik önértékelésük, önképük, kritikai gondolkodásuk.
Az elkészült kovászt pedig a szakiskolai Pék osztálynak vittük le a Tanműhelybe, hogy ők használhassák fel péksütemény készítésekor. Így láthatták, hogy milyen hasznos dolgot készítettünk, melyet más osztály is fel tud használni másik órán.