Elterveztem, megcsinálom!

- Csoport neve: Bojtocska
- Kaposvári Nemzetőr Sori Központi Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (80 megtekintés)
Foglalkozásterv 5. – Célok kitűzése és elérése
A Boldogságóra vezetője:
Jeney Gabriella
Kaposvári Nemzetőr Sori Központi Óvoda, 2020/2021-es tanév
Bojtocska csoport, 3-4 éves korosztály
Szervezési feladatok
-csoportszoba előkészítése
-hangulatjelző kártyák elhelyezése
-jelek előkészítése
Ráhangolódás
Ahhoz, hogy fejlődjünk, ügyesedjünk, fontos, hogy legyenek elképzeléseink, céljaink, amiket megvalósítunk. Ha valamit el szeretnénk érni, akkor érdemes beszélgetni róla a családdal, barátokkal, hiszen ők tudnak segíteni az ötleteikkel, tapasztalataikkal:
– Szeretnék megtanulni…
biciklizni két keréken, lerajzolni a jelemet, cipőt kötni, gyorsabban futni, ruhát kifordítani, muffint sütni, fára mászni, hajtani a hintát…
Fontos azonban szem előtt tartani, hogy ha valami nem sikerül elsőre, akkor sem szabad feladni, újra kell próbálkozni amíg nem sikerül, mert közben lehetőségünk van javítani a hibákat is, és így a végén biztos célba érünk!
Relaxáció
„Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok…”
Nyújtózás fölfelé váltott karral, majd karok leengedése, jobbra-balra mozgatása.
„Medve vagyok és cammogok…”
Lassú, lomha medvejárás.
Meghallgatjuk Bagdi Bella: „Van nekem egy álmom” című dalát.
Jelentésteremtés
Mozgásos mondóka:
Terpesztett lábbal guggolok,
békaszemmel kukkolok.
Figyelem a kövér legyet,
be is kapom, amint lehet.
Kicsi béka, ugorj újra,
vadásszál a szúnyog úrra!
Négyből kettő
A gyerekek párosával állnak. Két gyermek átkarolja egymást, az egymás mellett lévő kezüket összekulcsolják. Egy plüssmacit teszünk egy lepedőre, amit mindenki megfog a szabad kezével és fel-le mozgat. Cél, hogy ne essen le a maci.
Jelentésteremtés mesével
Triangulum hangjára odaröppen hozzánk a boldogság kék kismadara, hogy ő is velünk hallgassa a mesét. „Kerekerdő kalandra hív téged, hallgasd, mit súgnak a tündérek,
hipp-hopp, tárd ki a szíved kapuját,
mesevilág ajtaja előtted is nyitva áll.
Tikk-takk ketyeg a kis óra,
ezt üzeni neked a Boldogság Madara”
Majd elmesélem Bartos Erika: Gömbi tornya című meséjét.
A mese végén megbeszéljük, hogy
– mit csinált Gömbi?
– sikerült megvalósítania a tervét?
– mi akadályozta benne?
– miben tudtak segíteni a barátai?
– hogy sikerült elérni a célját?
Reflektálás
Tapsolj, pattanj!
Körben ülünk. Elindítunk egy mozgást – taps -, ami addig megy körbe, míg a játékvezető kettőt nem tapsol. Akkor gyorsan fel kell állni és állva folytatni a játékot a következő két tapsig. Akkor újra le kell ülni és folytatni az „adogatást”.
Téma továbbadása:
– Mák
Mákos süti sütése közösen. „Legyen mákos az idén is!” Közben beszélgetés arról, hogy mik a család közös céljai az idei évben.
– Akadálypálya
Kicsi vagy nagy (lehetőségekhez mérten) akadálypálya építése közösen, majd családi verseny rendezése, ki a leggyorsabb.
Felhasznált irodalom
• Bagdi Bella – Prof. Dr. Bagdy Emőke – Tabajdi Éva:
Boldogságóra kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek
3-6 éveseknek
• Bagdi Bella – Bezzeg Andrea:
Boldogságóra készségfejlesztő, kifestő és színező munkafüzet
3-6 éveseknek
• Bagdi Bella: Világomban minden rendben van cd
• Honnan hová? – Egyénre szabott fejlesztés az óvodában
Novum szakkönyvek, Novum Könyvklub Kft.
• Szabó Borbála: Mozdulj rá!
Mozgással kisért vers-és mondókagyűjtemény
Logopédia Kiadó 2002
• Batáné Murányi Erika – Kis Gyuláné – Koncz Antónia:
Ugróiskola – Szemezgető 1. osztály
Műszaki Könyvkiadó 2009
• Bartos Erika: Bogyó és Babóca meséi
Pozsonyi Pagony Kiadó 2015
• Lovas Mihályné – Tarr Ágnes:
Varázstükör – Drámapedagógiai játékgyűjtemény óvodásoknak
a kommunikációs neveléshez
Készült a Közoktatási Modernizációs Közalapítvány támogatásával 2002.