Elértem a célomat

474086889_906398501650816_4628654346130908301_n.jpg

Január hónapban elérkeztünk az ötödik Boldogságóránkhoz. Ebben a hónapban is sok eseményen vettek részt a gyermekek. Az én célkitűzésem volt, hogy a gyermekeket minél jobban felkészítsem a nyílt napra, mert nemcsak a szüleik, de a tanító nénik, kolleganők is ellátogatnak a csoportunkba. A célom eléréséhez, tervet állítottam össze a gyermekek számára, minden héten újabb ismeretanyaggal bővítettem tudásukat. A hónapok, évszakok, témakörében tevékenykedtünk. A Boldogságórához érve szerettem volna, hogy a gyermekek érezzék jól magukat, töltődjenek fel egy kicsit, felszabadultan énekeljenek, táncoljanak. Szerezzenek minél sokoldalúbb tapasztalatokat a Boldogságórán, zökkenjenek ki a hétköznapokból, a célkitűzésemet szem előtt tartva. Így a Boldogságóra anyagát a saját elképzelésem szerint kibővítettem, alakítottam, az oktatási segédanyagokat figyelembe vettem. Az eddig kialakított jól bevált szokásainkkal indítottam a nap eseményeit. A varázsládára ültettem „Boldog Dórát”. A gyermekek, ahogy érkeztek az óvodába, szinte mindenki már magától mondta ma Boldogóra lesz. Közösen megfogalmaztuk a mai óránk célját: egy lépcsőfokkal feljebb szeretnénk jutni a Boldogvárunkhoz, hogy a végén kinyílhasson a vár kapuja. A kezdő relaxációs gyakorlatunk az „Égig érő fa vagyok…”, többször gyakoroltuk, hogy érezzék át a gyermekek, milyen nagyra lehet nyújtózkodni, egyre feljebb hogy, egyszer csak sok gyakorlással elérhetjük, majd amit szeretnének. A kezdő éneklésre mozdulatsorokat improvizáltak, amiben a lányok leleményesebbek voltak minta fiúk. A zene alatt feloldódtak, vidám hangulat alakult ki, örömmel töltött el, hogy egymással egyre felszabadultabban táncolnak. Beszélgető kört kezdeményeztem. Mit kell tenni a célok elérése érdekében. Saját példával álltam elő, szeretném, hogy jól ismerjék az évszakokat, hónapokat. Egy kosárban tárgyakat rejtettem el, melyek a négy évszakot szimbolizálták. Tapintással fel kellett ismeri, mit fogtak meg, majd melyik évszakra jellemző. Megbeszéltük melyik a legkedvesebb évszakuk, van-e valamilyen céljuk a különböző évszakokban. Segítettem őket az elindulásban, majd hamarosan meg is jöttek az ötleteik. (korcsolyázni, focizni, biciklizni, úszni) Megerősítettem bennük, hogy a céljainkért tenni kell. Beszélgettünk arról milyen az, ha tudatosan készülünk egy-egy célunk elérésére, és miket kell tenni hozzá. A tervezés, a sok gyakorlás segíti a céljaink elérését. Kértem őket, hogy segítsenek az én célom elérésében. Amikor jönnek a szüleik az oviba a nyílt napra, akkor nagyon ügyesek, okosak legyenek, lássák a tanító nénik is, hogy nemsokára iskolások lesznek. A hónapok egymásutániságának tudatosítása érdekében megtanulták, Csanádi Imre: Hónapsoroló versét, valamint a Kerek mese: Hónapos dalát. Közösen elmondták a verset, dalt. Ezután egy közös játékra invitáltam őket. Térkép segítségével meg kellett keresni a Boldogvár kirakó darabjait. Csapatokat szerveztünk 3-4 főből állót. Az óvoda helyiségeiben nyomokat hagytam, melyeket a térkép alapján meg kellett találniuk. Az együttes keresgélés nagy izgalommal töltötte el a gyermekeket, ujjongva jelezték, ha megtalálták a kirakós puzzle darabokat. A csoportban összerakták a Boldogvárat, a céljukat elérték. Nagyon jó kis játék volt, kérték máskor is játszunk ilyet. A mesehallgatás szokásait megtartva a mesepárnákon helyezkedtek el, meggyújtottuk a mesegyertyánkat, majd meghallgatták Boldogvár meséjét. A képzelőerejüket hívtam elő, igyekeztem előadásmódommal a mesét minél jobban megjeleníteni. A mese végén elmondták álmaikat. Örültem, hogy egyszerű dolgokat fogalmaztak meg. Bagdi Bella: Képes vagy rá dalát hallgattuk meg zárásaként, majd felhelyeztük a várunkra a célok elérésének a jelét. A szülőktől visszajelzést kaptam már több alkalommal is, milyen jó, hogy a gyermekük Boldogságórán vehet részt, mindig lelkesen mesélnek otthon róla. Szülői megbeszélésen, a készült fényképekből, diavetítést fogok bemutatni a szülőknek, hogy ők is jobban megismerhessék a Boldogságóra programját, eseményeit. Megtartottuk hónap végén a nyílt napunkat, mely jól sikerült. A célom sikerült elérnem sok munkával, odafigyeléssel, gyakorlással, minden kisgyermek tudta, mikor született, melyik hónapban, évszakban. A szülők pedig megismerkedhettek Boldog Dórával. A gyermek örömmel üdvözölték, szívesen fogadták, hogy ismét eljött hozzájuk, aki a tevékenységek végzése közben játékossá tette a feladatok megoldását.

Képek