Elérem, amit akarok

Célok-kitűzése-és-elérése-1.jpg

Foglalkozást kezdő relaxáció:
Felállunk körbe, és széllé változunk. Fújj-fújj, mindenki másmilyen hangú és erősségű széllé változzon. Mélyen belélegzünk, és hosszan fújjuk ki a levegőt.
Ráhangolódás:
Meghallgatjuk/elénekeljük Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dalát, énekelve, szabadon mozogva.
Jelentésteremtés:
Beszélgetőkört indítok körbe ülve a szőnyegen, amelyben először kielemezzük a dalt. Kinek, mit jelentenek ezek a mondatok? – Van nekem egy álmom, amit valóra váltok? Mit jelent az álom? Amit szeretnék elérni, amiről álmodozom. Ez általában jó dolog, amit nagyon szeretnék, mindig ez jár a gondolataimban. Szeretnénk a rosszat? Vágyunk valamire, amiről tudjuk, hogy rossz? Ugye nem?
A téma feldolgozása mesével:
Elmesélem Bezzeg Andrea: Boldogvár c. meséjét. majd megbeszéljük, hogy mi történt a hőssel? Mit tett, hogy elérje a célját? Elkeseredett? Miből gyűjtött erőt? Mi segített? Egyszerűen ment? Kellett neki segítség? Voltak nehézségei? Volt mitől félnie? Elszaladt? Feladta, vagy mindig a céljára gondolt? Mi adott neki erőt? A végén sikerült elérnie a célját? Mit érzett akkor vajon?
A foglalkozás lezárása:
Kiszínezzük a célok elérésének jelét és felragasztjuk az 5. lépcsőfokra.

Reflexió
A célok, vágyak megfogalmazása ebben a korban még nem túl változatos. Legtöbben a naposságot szeretnék, hogy megteríthessenek, hogy mosdó-felelősök lehessenek. Néhány nagycsoportos említette az olvasást, és az írást (le tudjam írni a nevem) és persze volt, aki nagyot álmodott: traktorozni szeretne!
Úgy legyen!

Képek