Elérek a kincses szigetre?

1-11.jpg

Sokat gondolkodtam azon, hogyan tudnám gyakorlatban szemléltetni az iskolába készülő csoportomnak, a célok eléréséhez vezető utat.
Játékon keresztül mutattam meg a lehetőséget – szándékom az volt, hogy saját maguk tapasztalják meg először egyénileg, majd összedolgozva azt, hogyan lehet „A” pontból „B”-be eljutni. Tudom, hogy csak gyakorlással lehet ráérezni a célok és az odavezető út meghatározására.
Többször hallottam és magam is alkalmazom a SMART módszert, ami angolul okosat jelent – ezt próbáltam gyereknyelvre lefordítani.
De mi is kell hozzá?
1. megvizsgáltuk a helyzetet – vannak eszközök, vannak barátaim, és egy feladatot fogunk megoldani.
2. mi a feladat – el kell jutnom az utolsó kis szigetig (szőnyeg)
3. S – SPECIFIC: csak a szőnyegen lehet haladni a cél felé, nem léphetek le róla
M – MEAUSREABLE: megszámláltuk hány kis szőnyeg van lerakva, hányat kell lépni hozzá
A – ACHIEVEABLE: elérhető, megbeszéltük mit is kell tenni, mire kell figyelnünk
R – RELEVANT: elérünk az utolsó szigetre, ott megtaláljuk a „kincset”, vagy találunk „táplálékot”
T – TIME BOUND: időhöz kötött – nem állok meg, nem szállok ki, minél rövidebb idő alatt végig megyek az úton
4. célok elérése: hogyan fogod elérni ezeket a célokat? – hogyan tud engem a segítőm támogatni, mire fogok figyelni a közös munkában
5. elindulok a kitűzött úton a „kincs felé”
Első játékunk: „Vidd a tojásokat az utolsó szigetre”
Műanyag kanálon lévő kindertojás belsőt kellett végig vinni az úton úgy, hogy csak a szőnyegre léphettek a gyerekek.
Második játékunk: „Segítsünk közösen a barátunknak a vak sötétben eljutni a kincses szigetre”
Egy gyermeknek bekötöttem a szemét és közösen adtuk az utasításokat, hogy merre forduljon, mekkorát lépjen.
Harmadik játékunk: „Segíts a barátodnak a vak sötétben eljutni a kincses szigetre”
Itt pár párokban dolgoztak a gyerekek úgy, hogy körülöttük duruzsolás hallatszott és abból kellett csak a társa utasításait követni, rá figyelni.
A játék végén a gyerekek maguk is megfogalmazták, hogy nagyon figyelniük kellett a társukra és nehéz feladat volt, de együtt megcsinálták, elérték a célt. Jó volt látni az örömüket.

Képek