Együtt,mint hal a vízben

272712564_4871991622837878_5364975382296858358_n.jpg

Társas kapcsolatok ápolása
A napirendünknek megfelelően a napunkat egy beszélgetőkörrel kezdtük, ahol a gyermekek kiválaszthatják képekkel ki hogyan érzi most magát.
Elmesélték a gyermekek a szócsövünk segítségével ki hol és kivel töltötte a hétvégét. Többen voltunk a barátainkkal, családunkkal. Egy mesebáb, egy aranyhalacska segítségével megkérdeztem a gyermekeket, hogy ki kivel szeret a legjobban játszani, időt tölteni.
Majd megbeszéltük a halacska segítségével azt is, hogy mit jelent az, hogy élünk, mint hal a vízben. Hogy jól érezzük magunkat. Feltettem a gyermekeknek azt kérdést, hogy ki mikor érzi jól magát.
Megtanultunk egy verset, amely nem más, mint Gazdag Erzsébet hol lakik a halacska? című verse.
Ezután készítettünk a gyermekekkel egy nagy tavat, ahol a halacskák élnek. A szitakötő csoport halacskái. Majd beletettem egy halat, s azt kérdeztem a gyermekektől, jól érezhetem-e itt magam?
A válasz egyértelmű nem volt, hiszen egyedül nem jó. Elénekeltük az együtt lenni jó című dalt, szoros körben, ritmusjátékkal, majd közösen mindenki lefesthette a halacskáját a tavunkba.
Tízórai után eljátszottuk szomorú Szilárd és Boldog Blanka játékát többszöri ismétléssel.
Később a napirendünknek megfelelően elutaztunk meseországba és óvónői előadással meghallgattuk Bezzeg Andrea tavaszi ébresztő meséjét.
Beszélgettünk a meséről, majd lerajzolták a gyermekek a kedvenc szereplőjüket.
Később pedig készítettünk barátságkarkötőket és barátság láncokat egymásnak.

Képek